شناسهٔ خبر: 30058695 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر کانون انجمن صنفی کامیون‌داران:

کشور پارکینگ کامیون‌ها و اتوبوس‌های چینی بی‌کیفیت شده است/ وزیر راه فقط به ما وعده داد

دبیر کانون انجمن صنفی کامیون‌داران با انتقاد از نبود نیازسنجی در تأمین ناوگان عمومی شامل اتوبوس و کامیون گفت: خودروسازان ما فقط ناوگان چینی بی کیفیت وارد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل امشب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران در محل همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

در این مراسم دبیر کانون انجمن صنفی کامیون‌داران اظهار داشت: به وزیر راه و شهرسازی توصیه می‌کنم، مراقب باشد پس از سپری شدن دوران وزارتش با مرور کارنامه خود دچار افسردگی نشود.

احمد کریمی ادامه داد: آقای اسلامی قبل از انتصاب با تشکل‌های صنفی رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جلساتی برگزار کرد و وعده‌هایی داد، اما پس از انتخاب شدنش ما نتوانستیم با وی دیداری داشته باشیم.

وی به اعتراضات کامیون‌داران اشاره کرد و گفت: ما هم با این اعتراضات موفق نبودیم، اما عدم فعالیت ما از سر درماندگی بود. چرا مسئولان برای شنیدن صدای راننده با تشکل‌های صنفی در ارتباط نیستند؟

دبیر کانون انجمن صنفی کامیون‌داران اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته درصد کمی از مشکلات کامیون‌داران رفع شد. در خردادماه امسال ما مشکل کمبود و گرانی لاستیک و قطعه نداشتیم، اما امروز مشکل عمده ما لاستیک گران، قطعات یدکی گران و قطعات پرمصرف گران و کمبود هر سه گزینه است.

کریمی تصریح کرد: ضرورت دارد حرفه رانندگی جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود، سوابق بیمه رانندگان بین سال‌های ۷۲ تا ۸۲ تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ یک از اجزای حمل و نقل در جای خود قرار ندارد، گفت:‌ شرکت‌های خودروساز فقط برای کسب درآمد بدون توجه به نیاز بازار ناوگان بی‌کیفیت چینی وارد کشور کردند و به منافع ملی ضربه می‌زنند.

دبیر کانون انجمن صنفی کامیون‌داران اظهار داشت: امروز کشور ما فقط پارکینگ ناوگان فرسوده، ناوگانی با تکنولوژی ۷۰ سال پیش اروپا و ناوگان بی‌کیفیت چینی است.

کریمی تأکید کرد: قطعا با مشورت با تشکل‌های صنفی می‌توان با خارج سازی ناوگان فرسوده تعادل در بار ایجاد کرد و مدیریت و تأمین ناوگان موجود امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ب

نظر شما