شناسهٔ خبر: 30058326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قرار نیست در شرایط فعلی مجوزی به صنایع پرآبخواه در استان یزد داده شود

R41376/P1361/S6,76/CT11

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه برخی از کشت‌ها در یزد نه برای کشاورز و نه برای جامعه سود زیادی ندارد گفت: قرار نیست در شرایط فعلی مجوزی به صنایع پرآبخواه در استان داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی زینی‌وند عصر امروز در  جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری یزد برگزار شد با اشاره به مشکلات آبی استان یزد اظهار داشت: بسیاری از مقادیر آب کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود که حتی برخی از این کشت‌ها شاید سود زیادی به حال کشاورز و جامعه ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه با توجه به استفاده زیاد بخش کشاورزی نیاز است که جهاد کشاورزی وارد عمل شده و نسبت به راه اندازی آبیاری و کشت مکانیزه و کم آب‌خواه اقدامات لازم را پیگیری و انجام دهد خاطرنشان کرد: کشاورزی سنتی که در استان یزد رواج دارد، خیلی برای کشاورز به صرفه نیست و اگر فکری به حال این نوع کشت شود فکر می‌کنیم که بتوانیم بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی قرار نیست که مجوزی به صنایع آب بر اختصاص یابد گفت: اما در گذشته صنایعی مجوز گرفته‌اند که وظیفه ما حفظ آن است.

زینی‌وند در ادامه با تاکید بر اینکه شکی نداریم که از وضعیت کنونی کشور عبور خواهیم کرد افزود: شرایط اقتصادی فعلی کشور سخت و دشوار است و نیاز به این دارد که بتوانیم با همکاری یکدیگر تولید و اشتغال موجود را زنده نگه داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: برای حفظ اشتغال و تولید نیاز است که بانک‌ها در کنار تولید کنندگان قرار گیرند و در جهت حفظ سرمایه‌هایشان همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم که صنعت استان را ساماندهی و حفظ کنیم اضافه کرد: وقتی موضوعی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شود، معنایش این نیست که می‌خواهیم علت عدم رفع مشکلات را تشریح کنیم بلکه هدف این است که در ممنوعیت‌های قانونی، راهی برای رفع مشکلات صنایع پیدا کنیم که این امر با تلاش و همت همه مسئولان در استان قابل حل است.

انتهای پیام/ن

نظر شما