شناسهٔ خبر: 30058053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

حوزه و دانشگاه دو بال نظام اسلامی هستند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حوزه و دانشگاه دو بال نظام اسلامی هستند که به عنوان مکمل هم باید جامعه اسلامی را به سمت تعالی و بالندگی سوق دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه که به مناسبت هفته حوزه و دانشگاه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، حوزه و دانشگاه را دو بال بالنده جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: دانشگاه مسئولیت توسعه علوم را به عهده گرفته و حوزه مسئولیت هدایت و راهبری جامعه را به عهده دارد.

حبیبی ادامه داد: به همین دلیل می‌توان این دو نهاد را دو بال نظام اسلامی برشمرد که به عنوان مکمل هم باید جامعه اسلامی را به سمت تعالی و بالندگی سوق دهند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تأکید کرد: هرچند این دو نهاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور وجود داشتند، اما انقلاب اسلامی سبب شد که هر دو نهاد به جایگاه واقعی خود برسند و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی حوزوریان را بازوی توانمند امام خمینی (ره) در مبارزه با رژیم پهلوی دانست و گفت: دانشجویان نیز خط امام را پیگیری کردند و در کنار معمار کبیر انقلاب بودند تا بتوانند حکومت استبدادی رژیم پهلوی را ساقط کنند.

حبیبی اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، همیشه اسم شهید مفتح را در اذهان تداعی می‌کند، شهیدی که شاگرد مستقیم امام در حوزه بود و در دانشگاه هم تا مقطع دکتری فلسفه تحصیل کرد و برای وحدت این دو نهاد تاثیرگذار تلاش‌های قابل تقدیری انجام داد، اما بدخواهان نظام و انقلاب نتوانستند او را تحمل کنند.

حجت الاسلام عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد رهبری نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: خداوند به علما و نخبگان نگاه ویژه‌ای دارد به همین دلیل وظیفه علما و نخبگان سنگین است، زیرا در قیامت عالمان به عنوان یک امت محشور می‌شوند.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت این دو محقق می‌شود.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مقدمات رسیدن به مدینه فاضله را فراهم کرده است، افزود: به همین دلیل وظیفه ما سنگین تر از شهدا است.

نظر شما