شناسهٔ خبر: 30056949 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیرعلوم :

مشکل اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی حل شد

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رفع مشکل اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های تحقیقاتی خارج از کشور و تأمین ارز به نرخ سامانه نیما جهت اعزام سهمیه‌های باقی مانده دانشگاه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه دانشگاه ایرنا منصورغلامی گفت: پیرو پیگیری‌های مستمر وزارت علوم برای رفع مشکل اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های تحقیقاتی خارج از کشور که به علت تغییر در سیاست‌های ارزی کشور به وجود آمده و در روند اعزام دانشجویان اختلال ایجاد شده بود، بر اساس موافقت به عمل آمده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی و تأمین ارز به نرخ سامانه نیما، امکان اعزام سهمیه‌های باقی مانده دانشگاه‌ها فراهم شده است.
براساس گزارش وزارت علوم، وی افزود: علاوه بر آن پیرو پیگیری‌ها و پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در سال 1398، امیدواریم روند اعزام برای فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان در سال آینده نیز ادامه یابد. اگرچه فرصت‌های تحقیقاتی داخل نیز توسعه خواهد یافت و تا جایی که امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های بزرگ کشور در دسترس باشد از انتخاب فرصت‌ها در داخل کشور استفاده خواهد شد.
یادآور می شود پیش از این برخی مسئولان دانشگاهی از ایجاد مشکل برای اعزام دانشجویان دکتری برای انجام فرصت‌های مطالعاتی خبر داده بودند.
در همین باره ابوالفضل واحدی معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت به ایرنا گفته بود: اعزام دانشجویان دکتری این دانشگاه برای فرصت های مطالعاتی به خارج از کشور به دلیل مشکلات ارزی نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.
ب.ل**1601**

نظر شما