شناسهٔ خبر: 30056874 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام خیری:

برخی رسانه‌ها مدل حکومت‌داری پهلوی را تطهیر می‌کنند

رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی رسانه‌ها به‌گونه‌ای مدل حکومت‌داری رژیم پهلوی را تطهیر و مبارک جلوه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به‌‌گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری پیش ازظهر امروز در حاشیه بازدید از خبرگزاری آنا، با اشاره به اهداف برگزاری همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی، گفت: قرار است خروجی‌های همایش، ذخیره و مرجعی باشد برای افرادی که قصد دارند در حوزه حیات سیاسی، رفاهی، خدماتی، فرهنگی، سلامت و سایر شاخص‌های انقلاب تحقیق کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دیدگاه‌های مقایسه‌ای نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که همایش به آن ورود کرده است؛ به‌طوری‌که انقلاب اسلامی با انقلاب کشورهای دیگر مورد قیاس و بررسی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر مستندات تولید شده در این همایش و نحوه رجوع مخاطبان اذعان کرد: از استادان و محققان انقلاب فعال در دانشگاه‌های کشور دعوت شده است تا در کارگاه‌ها و پنل‌های همایش حضور یافته تا از این مجرا محتوای کلاسی دانشگاه‌ها به استادان منتقل می‌شود.

خیری خاطرنشان کرد: بدین‌ترتیب در کلاس‌های دانشگاهی و حلقه‌های معرفتی، استادان به پشتوانه مستندات مجلد و مکتوب این همایش، جواب‌های منسجمی خواهند داد و به‌عنوان یک مواجهه در جبهه فرهنگی به‌شمار می‌آید.

رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌‌که نسل سوم و چهارم انقلاب ذهنیت دیداری از انقلاب اسلامی نداشته‌اند،گفت: برخی رسانه‌ها به‌گونه‌ای مدل حکومت‌داری رژیم پهلوی را تطهیر و مبارک جلوه می‌دهند که جوانان دچار شبهات اعتقادی می‌شوند؛ مستندات همایش کارآمدی و کارنامه نظام مرجع قابل اتکایی برای پاسخ به این شبهات است.

وی ادامه داد: پایگاه اینترنتی همایش به‌صورت سه‌زبانه طراحی و محتوا بارگذاری شده است. تاکنون 464 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 15 مقاله خارج از کشور بارگذاری شده است.

خیری در پایان اظهار کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه ادیان و مذاهب، 35 مهمان خارج از کشور متشکل از استادان تاریخ در همایش حضور خواهند یافت که با شرکت در کارگاه‌ها و قرار گرفتن در جریان همایش، تاریخ و کارنامه انقلاب اسلامی را به‌عنوان سوغات فرهنگی خواهند داشت. گفتنی است همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی از 9 تا 11 بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4116/4007/پ

نظر شما