شناسهٔ خبر: 30056573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از «پودر شیمیایی» آخرین راهکار دولت مکرون برای متفرق کردن جلیقه‌زرد‌ها

نیرو‌های امنیتی فرانسه به عنوان آخرین راهکار برای حفاظت از ساختمان‌های مهم پاریس در برابر جریان اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها از پودر‌های شیمیایی استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

استفاده از «پودر شیمیایی»، آخرین راهکار دولت مکرون برای متفرق کردن جلیقه زرد‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، نیروهای امنیتی فرانسه قصد دارد به عنوان آخرین راهکار برای حفاظت از ساختمان ها و سایت های مهم و کلیدی شهر پاریس در برابر جریان اعتراضات جلیقه زردها از پودرهای شیمیایی استفاده کند.

قرار است به زودی تجهیزات مربوط به استفاده از این پودرهای شیمیایی در اطراف ساختمان‌های مهم پاریس نصب شوند. به گفته مقامات امنیتی ارشد فرانسه با استفاده از این تجهیزات می‌توان پودرهای شیمیایی را در کمتر از 10 ثانیه در منطقه‌ای به وسعت شش زمین فوتبال منتشر کرد.

این تصمیم پلیس از روز شنبه با استقرار 14 خودروی زرهی پلیس در خیابان های پاریس وارد مرحله عملیاتی شده است. روزنامه «ماریان» در این خصوص نوشت: «این سلاح که روی خودروهای زرهی نصب می‌شود، مجهز به یک پخش‌کننده است و می‌تواند ظرف 10 ثانیه پودرهای شیمیایی را در مساحتی به وسعت 13 کیلومتر مربع پخش کند. این پودرهای سمی قدرتی برابر با 200 گاز اشک‌آور دارند که تمهید دولت مکرون علیه مردمش است.»

یک منبع در سازمان پلیس مرکزی فرانسه گفت:  در صورتیکه سیل عظیم معترضان به ساختمان های مهم حمله کنند تنها اقدام پلیس برای مقابله با آنها همین پودرها هستند.

گفته می شود این آخرین راهکار پلیس برای دور نگهداشتن معترضان از اماکن مهم و ساختمان های دولتی است که به گونه‌ای ناامیدی فزاینده دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای پایان فعالیت جنبش جلیقه زردها و ناتوانی در ایجاد نظم را نشان می دهد.

در همین حال، بسیاری از گروه های حقوق شهروندی و سازمان های نظارتی بین المللی از جمله سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی که فرانسه خود عضو آن است، تمهید استفاده از این سلاح علیه مردم را محکوم کرده‌اند.

گاز اشک‌آور، در گروه سلاح‌های شیمیایی قرار دارد  و طبق توافقات بین‌المللی استفاده از آن ممنوع است. با این حال، پلیس فرانسه برای استفاده مکرر از آن علیه غیرنظامیان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

تظاهرات جنبش جلیقه زردها که در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت مکرون شکل گرفته، وارد ششمین هفته خود شده است. از ابتدای به راه افتادن این جنبش و ناآرامی‌های شدید در فرانسه تاکنون ۸ نفر کشته و بیش از ۷۰۰۰ نفر زخمی و یا بازداشت شده‌اند. 

انتهای پیام/

نظر شما