شناسهٔ خبر: 30056442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بهنام فر: از هدایت تیم ملی پایه کناره گیری می‌کنم/برخی برای رسیدن به مقام از فدراسیون انتقاد می‌کنند

سرمربی تیم ملی کاراته پایه گفت: از هدایت تیم ملی پایه کناره گیری می‌کنم تا مسیر برای برخی افراد باز باشد.

صاحب‌خبر -

مهران بهنام فر سرمربی تیم ملی کاراته پایه در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد:از فردا چهارشنبه تا روز جمعه ۳۰ آذر رقابت های انتخابی تیم ملی پایه برگزار می شود، اما به دلیل اینکه دیگر قصد همکاری با تیم ملی را ندارم در این رقابت ها حاضر نمی شوم. خیلی از دوستان هستند که تلاش می کنند تا به هر قیمتی شده بتوانند در تیم ملی پستی داشته باشند و من با کناره گیری از هدایت تیم ملی راه را برای آن ها باز می گذارم.

او ادامه داد: زمانی که تیم ملی پایه را تحویل گرفتم تنها یک مدال طلا در رقابت های اندونزی توانسته بود کسب کند، اما در این مدت توانستیم دو بار قهرمان آسیا، دو بار قهرمان جهان و یکبار قهرمان المپیک جوانان شویم و خوشبختانه در هر ۵ تورنمنتی که حاضر بودیم توانستیم عنوان قهرمانی را از آن تیم ملی ایران کنیم.

بهنام فر تصریح کرد: تیم ملی کاراته در این دوسال در رقابت های مختلف توانست نتایج ماندگاری را رقم بزند و خوشحالم که کارنامه تیم در زمان هدایت من قابل قبول و درخشان است. تیم ملی پایه در این مدت به آنچه که مد نظر من و مسئولان فدراسیون بود رسید.

سرمربی تیم ملی کاراته پایه گفت: تیم ملی پایه مشکلات زیادی دارد و در این تیم مانند رده بزرگسالان با نفرات سوپر استاربا افکار حرفه ای مواجه نیستیم، اما با این وجود توانستیم به خوبی از مشکلات عبور کنیم و موفقیت های مختلفی را رقم بزنیم. افرادی که با رده پایه کار کرده باشند می دانند که ورزشکاران در این رده حساسیت خاص خود را دارند. بحث فنی در این رده در مرحله آخر است و شرایط روحی و روانی اهمیت بیشتری دارد.

بهنام فر عنوان کرد: سعی کردم تمام مدت عادلانه رفتار کنم تا شخصیت ملی پوشان حفظ شود و ضربه روحی نبینند. تیمی که هدایتش را پذیرفتم نیاز به کار زیادی داشت تا آماده مسابقات شود و نفراتم را از داخل رقابت های انتخابی مشخص کردم و مبنا ما شایسته سالاری بود تا حق کسی ضایع نشود.

او ادامه داد:در مقاطعی با حمایت یک حامی مالی اردو های تیم ملی را برگزار کردم و اجازه ندادم از نظر هزینه باری روی دوش فدراسیون قرار بگیرد. البته از فرجی و آشوری تشکر می کنم که دست من را برای تصمیم گیری باز گذاشتند و باعث آرامش من شدند و تیم تنها را به تنهایی هدایت کردم و یک تیم بی تجربه را به صورت حرفه ای در آوردبم تا پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان وجود داشته باشد.

بهنام فر درباره اینکه حضور آشوری باعث شده تا با تیم ملی کاراته همکاری نکند گفت: آشوری در این مدت برای همکاری من صحبت کرده است اما من هنوز به او پاسخی ندادم و درباره قطع همکاری ام حرفی با او نزدم.محسن آشوری از دوستان خوب من است و از سرپرستی او حمایت می کنم. انتقاد هایی که این روز ها علیه او و فدراسیون کاراته مطرح می شود به دلیل این است که برخی افراد به دنبال رسیدن به پست و مقام در فدراسیون هستند.

او تصریح کرد: اینکه کسی را تخریب کنیم درست نیست. در بعد اخلاقی مشکل داریم و باید بازنگری در این مورد داشته باشیم. نباید به نقل از آشوری صحبتی که انجام نشده را به مهدی عمو زاده یکی از بهترین پیشکسوتان کاراته بیان می کردند تا سوتفاهم ایجاد شود و دلخوری شکل بگیرد. به طور حتم تلاش می کنم تابا برگزاری جلسه ای این سوتفاهم که با بیان نقل قول دروغ ایجاد شده است را برطرف کنم. ورزش باید عاری از هر بی اخلاقی باشد. این روز ها برخی افراد با ادبیات سخیف و ناجوانمردانه علیه آشوری و فدراسیون صحبت می کنند و به دنبال تخریب شخصیت ها هستند.

سرمربی تیم ملی کاراته پایه در پایان گفت: طباطبائی فدراسیون را با بدهی های خیلی زیاد به فرجی تحویل داد و همین موضوع باعث شد تیم ما بدون حضور در دیدار تدارکاتی راهی رقابت های آسیایی و جهانی شود و اگر بیشترین شانس را برای ریاست فدراسیون داشته باشد به هیچ وجه برای این کار مناسب نیست. او در زمان کاری خود به ورزشکاران وعد و وعید داد و زمانی که اجرایی نشد همان ورزشکاران از او گلایه کردند.

بیشتر بخوانید:

باقری: جلوی عوامل آسیب زا به تیم ملی کاراته بانوان گرفته می شود/ از بازیکن سالاری جلوگیری می کنیم

واکنش سرپرست فدراسیون کاراته به دریافت پول از ورزشکاران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما