شناسهٔ خبر: 30056342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار فیروزکوه:

جذب گردشگران زمستانی اولویت مدیران فیروزکوه است

تهران- ایرنا- فرماندار فیروزکوه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های شاخص شهرستان در نیمه دوم سال، مدیریت شهرستان در حال برنامه ریزی، فرهنگ سازی و اقدامات جدی در جهت جذب گردشگران علاقه مند به طبیعت در شرایط برفی و زمستانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز سه شنبه در نشست خبری ویژه هفته فرهنگی در جمع اصحاب رسانه فیروزکوه اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی، اجرای جشنواره آدم برفی در بخش ارجمند از برنامه های شاخص هفته فرهنگی شهرستان خواهد بود که می طلبد رسانه ها با پوشش گسترده به معرفی ظرفیت های فیروزکوه در فصول سرد سال بپردازنند تا گردشگران علاقه مند به این حوزه بتوانند از این پتانسیل ها استفاده کنند.
این مقام مسئول با اشاره به جاذبه های بوم گردی و طبیعت گردی شهرستان تاکید کرد: روستاهای فیروزکوه به دلیل حفظ سبک زندگی روستایی همانند گذشته و فعالیت های چشمگیر روستائیان در حوزه کشاورزی، دامداری، تولید محصولات لبنی و ... از جاذبه های این شهرستان تلقی می شود.
وی افزود: نوع سبک زندگی در روستاها و عشایر فیروزکوه تغییرات محسوسی نداشته است و علاقه مندان می توانند زندگی عشایری را در این شهرستان مشاهده کنند.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه هایی که همواره در سطح ملی مطرح است، تغییر سبک زندگی به خصوص در شهرنشینی مدرن است و باید در راستای برگزاری هفته فرهنگی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی که مبتنی بر فرهنگ کهن این مرز و بوم بوده تلاش کنیم.
یوسفی جمارانی تصریح کرد: تقدیر و بزرگداشت مفاخر شهرستان یکی از اهداف هفته فرهنگی است؛ باید تلاش کنیم تا نام آوران فیروزکوه و آثار آنها را در سطح شهرستان، استان و کشور در قالب نمایشگاه ها و اقدامات این هفته معرفی کنیم.
این مقام مسئول خطاب به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و فعالان رسانه های مکتوب گفت: جمع آوری و به نمایش گذاشتن نشریات مکتوب اولیه در فیروزکوه می تواند علاوه بر اینکه می تواند از اقدامات جذاب هفته فرهنگی تلقی شود، مرجع خوبی برای پژوهشگران این حوزه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، برگزاری طرح اجرای هفته فرهنگی از اوایل سال جاری به منظور شناخت توانمندی ها و شاخص های فرهنگی شهرستان های استان تهران با مسئولیت فرمانداری ها عنوان شده است؛ لذا گزارش عملکرد این هفته به استانداری تهران نیز ارسال می شود.
فرماندار فیروزکوه با اشاره به هفته فرهنگی تاکید کرد: بسیاری از کم توجهی هایی که به فیروزکوه می شود نتیجه عدم شناخت مناسب شهروندان، گردشگران و سرمایه گذارانی است که حضور و اقدامات آنها در سطح شهرستان می تواند موجب پیشرفت و توسعه برای فیروزکوه شود لذا مجریان برنامه های هفته فرهنگی و رسانه ها باید با اهتمام جدی به معرفی شهرستان و شاخص های آن در ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی و ... بپردازند.
وی بیان داشت: امروزه در جامعه بیش از هر زمانی نیازمند انسجام و روحیه ی مسئولیت پذیری هستیم؛ اجرای طرح هفته فرهنگی می تواند منجر به ایجاد این روحیه در اداراتی که به طور مستقیم و غیر مستقیم دخیل هستند، شود و فرهنگ کار جمعی را بیش از پیش گسترش دهد.
یوسفی جمارانی در تشریح برنامه های هفته مذکور در فیروزکوه گفت: این هفته در روز شنبه اول دی ماه با گلباران و عطرفشانی مزار شهدا آغاز و در روز پنجشنبه ششم دی ماه با اجرای مراسم اختتامیه که شامل معرفی غرفه برتر نمایشگاه، تقدیر از مفاخر و ... با حضور مسئولان ملی و استانی به پایان می رسد.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه ابراز کرد: در طول هفته فرهنگی بیش از 110 برنامه با برنامه ریزی 14 کمیته با محوریت های گوناگون در سطح شهر فیروزکوه، ارجمند و روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: حرکت اتوبوس قرآنی در سطح شهرها و روستاها و اهدای این کتاب مقدس به مساجد، افتتاح نمایشگاه کتاب، هنرهای تجسمی و دستاوردهای فرهنگی شهرستان، اکران فیلم رایگان، کارگاه موسیقی و خوشنویسی، برگزاری شب شعر و اجرای نمایش هشتگ گل با محوریت آسیب های اجتماعی و فرهنگی که یک روز اجرای رایگان برای عموم خواهد داشت از برنامه های شاخص فرهنگی هنری در این هفته است.
همچنین وی در خصوص برنامه های ورزشی به برگزاری جشنواره های والیبال، فوتسال، کشتی، ژیمناستیک و خانواده، همایش فرهنگ و ورزش پهلوانی و زورخانه ای و مسابقات ورزش های بومی اشاره کرد.
یوسفی جمارانی گفت: شهرداری های فیروزکوه و ارجمند در هفته فرهنگی اقدام به برگزاری پیاده روی خانوادگی، مسابقات بومی محلی و تبلیغات فضای شهری خواهند کرد.
این مقام مسئول از افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه نیز در این هفته خبر داد.
فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: دیدار از خانواده معظم شهدا، اجرای طرح ملی دادرس، گردهمایی امدادگران، دورهمی با قصه ها، تور گردشگری مذهبی، نشست روشنگری و بصیرت انقلابی، افتتاحیه آموزشگاه فنی و حرفه ای خواهران، ایستگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، ارائه مشاوره حقوقی، افتتاحیه انجمن ادبی کوته بال و جشنواره غذای سالم از دیگر برنامه های هفته فرهنگی شهرستان خواهد بود.
وی خطاب به خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: دستاوردها و تلاش های انجام شده در حوزه های مختلف برای اثربخشی نیازمند انعکاس در جامعه توسط رسانه ها هستند به ویژه هفته فرهنگی و اقداماتی که در این قالب برای اولین بار برگزار می شوند برای استمرار و تاثیرگذاری باید توسط پوشش خبری مناسب خبرنگاران برای مردم بازگو شوند.
بر اساس این گزارش، در پایان جلسه از پوستر هفته فرهنگی فیروزکوه با رنگ لاجوردی هفته و شعار 'فیروزکوه، نگین فرهنگ و طبیعت' رونمایی شد؛ همچنین متن یادبودی از سوی مسئولان و خبرنگاران بر این پوستر نمادین ثبت شد.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897//1348

نظر شما