شناسهٔ خبر: 30055892 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آغاز تحقیقات یوفا در مورد شعارهای یهود ستیزانه هواداران چلسی در بازی مقابل مول ویدی

جواد رحمانی

دوباره هواداران چلسی و این بار، یهودی ستیزی!

صاحب‌خبر -

طرفداری- یوفا آغاز تحقیقات در مورد شعارهای نژادپرستانه هواداران چلسی در دیدار مقابل ویدی را تایید کرد.

به گزارش دیلی میل، آبی های لندن ممکن است با جریمه‌ای مانند بسته شدن بخشی از استمفورد بریج مواجه شوند. البته تحقیقات تازه آغاز شده و انتظار می رود در ماه ژانویه، نتیجه کامل آن اعلام شود. این تصمیم پس از اتفاقاتی که در گروپاما آرنا، استادیوم مول ویدی مجارستان، رخ داد، توسط چلسی محکوم شد و حال یوفا وارد عمل شده تا ریشه نژادپرستی در بالاترین سطح فوتبال برکنده شود.

موضوع از آنجا شروع شد که تصویری در فضای مجازی منتشر شده که هواداران چلسی، در بوداپست پرچمی از این باشگاه به دست دارند که نماد نازی‌ها را دارد. این حرکت یهود ستیزانه هواداران چلسی از چشمان مسئولان یوفا دور نمانده و این سازمان با انتشار بیانیه‌ای، چنین حرکتی را محکوم کرده است:

طبق ماده 31 مقررات انضباطی یوفا، یک بازرس برای تحقیقات بیشتر در خصوص نقض قوانین اخلاقی و انضباطی یوفا در بازی چلسی مقابل مول ویدی در لیگ اروپا، بر روی این پرونده کار خواهد کرد. اطلاعات مربوط به این پرونده، تا اواسط ژانویه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است باشگاه چلسی پس از بازی برابر ویدی، با انتشار بیانیه‌ای، این رفتارها و شعارهای یهود ستیزانه را «بسیار شنیع و زشت» توصیف و اعلام کرد «قوی‌ترین اقدامات ممکن» علیه متخلفان اجرا خواهد شد. مقاماتی از باشگاه چلسی در حال همکاری با باشگاه ویدی هستند تا دوربین های مداربسته را با دقت بیشتری بررسی کنند. این اتفاق پس توهین های نژادپرستانه علیه رحیم استرلینگ، دومین موردی است که اخیرا چلسی درگیرش بوده است. 

نظر شما