شناسهٔ خبر: 30055598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ خبر داد:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صنعت تبلیغات

تهران - ایرنا - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چارچوب سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی ، حمایت از کالا و سرمایه‌ ایرانی، از ظرفیت‏‌های بخش خصوصی برای توسعه صنعت تبلیغات استفاده می‏‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد سلطانی‌فر روز سه شنبه با اشاره به اینکه صنعت تبلیغات، در کارکرد دوگانه خود از یک سو پاسخ‌گوی نیاز مردم است و از سوی دیگر اهداف تولیدکنندگان کالا و خدمات را در چارچوب اقتصاد تولید محور برآورده می‌سازد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در عرصه تبلیغات، چهره این صنعت را در عصر حاضر دگرگون ساخته و موجبات توسعه اقتصاد نوآورانه، دانش‌بنیان و تولیدمحور را محقق می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای تبلیغاتی در چارچوب سیاست‌های حمایتی دولت قرار دارد، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جلب مشارکت عمومی برای سرمایه‌گذاری و اجرای فعالیت‌‏های تبلیغاتی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و افزایش مشارکت بخش غیردولتی در اقتصاد برنامه ریزی کرده و برای اجرای آن تلاش می‌کند.
به گفته معاون مطبوعاتی، در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تبلیغاتی می‌توان با هم‌افزاییِ، ارتباط ارگانیک وجوه تبلیغات را به عنوان حلقه اتصال فرهنگ و صنعت در اقتصاد ملی تقویت کرد تا شاهد حرکت پر شتاب‌تری به سوی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم.
به گزارش ایرنا، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری متمرکز 3رویداد بزرگ تبلیغاتی را در دی ماه امسال، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای همراهی با فعالان حوزه تبلیغات در دستور کار قرار داده است.
براین اساس ،همایش سراسری کارشناسان تبلیغات استان‌ها 12 و 13 دی ماه با حضور محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بازآموزی و دانش‌افزایی قوانین و مقررات و آشنایی با سامانه الکترونیک تبلیغات برگزار می‏ شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاه بین‏المللی تهران از 12 تا 15 دی ماه، کانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏کنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالاهای تبلیغاتی را گرد هم می‌آورد و هم‌زمان با آن نیز چهارمین جشنواره تبلیغات ایران توسط موسسه آرمان روابط عمومی برگزار می‏ شود.
کانون‌ها و شرکت‌های آگهی و تبلیغاتی در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی کالاها ، خدمات و تبلیغات به اشتراک خواهند گذاشت و تشکل‏های صنفی کانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در کنار حضور شرکت‌های تبلیغاتی خارجی، هم‌افزایی تازه‌ایی را تجربه خواهند کرد.
چهارمین جشنواره تبلیغات ایران با شعار حمایت از تولید کالای ایرانی در 12 دی ماه برگزار خواهد شد و آثار و فعالیت‌های تبلیغاتی ارسالی مرتبط با تولید کالای ایرانی که مورد توجه سیاست‌گزاری‌های اقتصاد مقاومتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به طور ویژه به عنوان شاخص داوری این جشنواره مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.
وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی؛ شرکت‌ها و مؤسسات صنعتی و بازرگانی دولتی و غیردولتی؛ بانک‌ها، مؤسسه‌های اعتباری، مالی، لیزینگ‌ها و شرکت‌های تأمین سرمایه، بیمه‌ها و شرکت‌های خدمات بیمه‌ای، مؤسسه‌ها، سازمان‌ها و کانون‌های تبلیغاتی، مشاوران تبلیغات و مؤسسات تحقیقات، رسانه‌های فعال در حوزه آگهی و تبلیغات و علاقه‏ مندان از مخاطبان اصلی جشنواره تبلیغات ایران هستند.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

نظر شما