شناسهٔ خبر: 30054805 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مرگ بیش از ۴ هزار نفر در مسیرهای مهاجرتی

سازمان ملل از مرگ بیش از ۴ هزار نفر در مسیرهای مختلف مهاجرتی در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داده است.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی که در روز بین المللی مهاجران منتشر شده است، اعلام کرد: بیش از 4476 نفر در سال 2018 میلادی در مسیرهای مهاجرتی در سراسر جهان، جان خود را از دست داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت افزود: صدها هزار نفر همچنان به مهاجرت از کشورهای خود ادامه می دهند که علت اصلی مهاجرت فرار از جنگ و منازعات، شرایط بد اقتصادی و یا فشارهای سیاسی است.

این گزارش نشان می دهد که حدود 2217 نفر یعنی نیمی از قربانیان در سال 2018 میلادی در دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند.

جنگ و فقر عامل اصلی بحران مهاجرتی اروپا و آمریکا

انتقاد مقام سازمان ملل از سیاست های مهاجرتی آمریکا

اتریش از پیمان مهاجرتی سازمان ملل خارج می شود

بر اساس آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت در سال 2018 میلادی بیش از 135 هزار نفر به اروپا مهاجرت کرده اند. اکثر این مهاجران اتباع کشورهای سوریه، تونس، اریتره، پاکستان، عراق، کنگو، افغانستان، مراکش و مالی بوده اند.

هزاران نفر نیز سعی کرده اند تا به علت گرسنگی و فقر و خشونت و فشارهای سیاسی از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی به ایالات متحده و کانادا مهاجرت کنند.

اداره گمرک و حفاظت مرزهای آمریکا اعلام کرده است که در سال 2018 میلادی حدود 400 هزار نفر به علت ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت شده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما