شناسهٔ خبر: 30054515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در نشست هفته پزوهش:

علوم انسانی نقش گسترده ای در تحول زندگی دارد

تهران-ایرنا- جمعی از مسئولان و استادان امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برای بحث درباره اهمیت پژوهش های علوم انسانی گردهم آمدند. آنان می گویند : علوم انسانی می تواند تمامی ابعاد زندگی را متحول کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، به مناسبت هفته بزرگداشت پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، روز سه شنبه نشست مشترکی با حضور مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و شخصیت‌های علمی و اجرایی کشور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
با توجه به فعالیت ها و برنامه های پژوهشی اخیر دانشگاه در راستای کمک به حل مسائل کشور و همکاری با دولت در حوزه پولی و بانکی و فضای مجازی در این نشست گزارشی از تجربه خوشه های مشورتی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه ارائه شد.

** علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی قوت گرفت
غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران در این نشست درباره اهمیت علوم انسانی اظهار کرد: بسیاری از مسائل اصلی جامعه تنها با پژوهش در حوزه علوم انسانی قابل حل است.
وی افزود: قوانین کشور نمی تواند طلاق، اعتیاد، مشکلات خانوادگی و مسائل دیگر را حل کند اما چاره جویی برای این موضوعات بر عهده علوم انسانی است.
حدادعادل به اهمیت رسانه ها در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و رسانه ها که شاخه ای از علم ارتباطات است، در این سال ها توانسته بر تمامی ابعاد زندگی امروز تأثیرگذار باشد البته ناگفته نماند که علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی قوت گرفته است.

** پژوهشگران با توجه به تغییرات جامعه پیش روند
سید سعیدرضا عاملی رنانی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، در ادامه نشست اظهار کرد: در حال حاضر فضای مجازی توانسته تمامی ابعاد زندگی تحت کنترل خود درآورد.
وی افزود: در علوم انسانی مسئله شناخت مطرح است که روز به روز تحت تأثیر فضای مجازی تغییر می کند.


** سال 88 علوم انسانی محاکمه شد
ابوالفضل دلاوری استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه نشست درباره حوزه علوم انسانی اظهار کرد: علوم انسانی در سال 88 محاکمه و به حاشیه رانده شد و پس از سال ها وقفه در سال 94 دوباره احیا شد.
وی افزود: باید در خصوص هسته شناسی اجتماعی ، رها سازی سیاست تقویت غیرهدفمند و رهاسازی پژوهشگر از قید و بندهای صوری پژوهش و پیمایش های بسیاری انجام شود.

** علامه طباطبایی می تواند از مشکلات گره گشایی کند
حسن میرزایی اهرنجانی استاد دانشگاه تهران در ادامه درباره اهمیت علوم انسانی اظهار کرد: نظام پژوهشی باید ارتباط ارگانیک با مجموعه آموزشی برقرار کند.
وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه مادر در حوزه های علوم انسانی می تواند در بسیاری از مسائل ورود و از مشکلات گره گشایی کند.
**9491**1601**

نظر شما