شناسهٔ خبر: 30054361 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تشریح گفت‌وگوهای دینی ایران در کلیسای پروتستان سوئد

حوزه/ رايزن فرهنگي كشورمان در ديدار با مقامات كليساي پروتستان لوتری سوئد، به تشريح فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه گفت‌وگوها و فعاليت‌هاي بيناديني پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه سيد عبدالمجيد ميردامادي، رایزن فرهنگی ایران در سوئد با سفر به شهر اوپسالا (مقر کلیسای مرکزی سوئد) از کلیسای پروتستان لوتری سوئد دیدن كرد.

ميردامادي در جريان بازديد از کلیسای پروتستان لوتری با یاکوب ویرن، دبیر حوزه ریاست کلیسای سوئد و  رئيس حوزه الهیات مسیحی و لوو رز، مقام مسئول مرکز گفت‌وگوهای بینادینی ديدار كرد و با آنها درخصوص گفت‌وگوهای بینادینی به گفت‌وگو پرداخت.

رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار که به منظور تبیین و تشریح فعالیت‌های گفت‌وگوهای بین دینی در ایران و ایجاد زمینه‌های گفت‌وگوهای مثبت و سازنده بین جامعه عالمان و اندیشمندان دینی و دانشگاهی دو كشور، علاقمندی ايران به توسعه گفت‌وگوها و همکاری‌های دینی و فرهنگی را اعلام كرد.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نزدیک به سه دهه است که به طور جدی در گفت‌وگوهای دینی مشارکت دارد و تا کنون ده‌ها گفت‌وگو با نهادها و مراکز معتبر دینی در جهان برگزار كرده است. یکی از این سلسله گفت‌وگوها كه نزدیک به سه دهه قدمت دارد، گفت‌وگو با شورای جهانی کلیساهاست و کلیسای سوئد نیز عضو شورای جهانی کلیساها در ژنو است.

ميردامادي تأكيد كرد: گفت‌وگوهای دینی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تفاهم و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون باشد.

در ادامه اين ديدار مقامات كليساي پروتستان لوتری سوئد ضمن ابراز خرسندي از آشنايی با رایزني فرهنگی ايران در اين كشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تجربه‌های گفت‌وگوهای دینی کلیسای سوئد و نقش این کلیسا در هماهنگی فعالیت‌های دینی در کشور سوئد، منطقه اسكانديناوي و خارج از آن را شرح دادند.

گفتني است؛ کلیسای سوئد، کلیسای محوری در منطقه کشورهای حوزه اسکاندیناوی بوده و نقش مؤثری در گفت‌وگوها و همکاری‌های بینادینی با شورای جهانی کلیساها دارد. رهبری این کلیسا هم اینک به عهده خانم آنتیه یاکلین است که مقام اسقف اعظم سوئد را داراست. وي پیش از این نیز عالی‌ترین مقام کلیسايی در کلیسای تاریخی شهر لوند سوئد بود.

نظر شما