شناسهٔ خبر: 30054167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا مازندران اعلام کرد؛

کشف 130 شماره کارت بانکی برای کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی افرادی که با تبلیغ برنامه‌های غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری مردم می‌کردند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سرهنگ حسن محمدنژاد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای استان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 13 میلیون ریال وجه از حساب بانکی وی به ‌صورت اینترنتی موضوع در دستور کار، کارشناسان این پلیس، قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، افزود: در بررسی های به عمل آمده ماموران، متهمه را که با استفاده از نرم افزارهای موبایلی از افراد مختلفی نیز کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند .

محمدنژاد، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمه که اهل و ساکن یکی از شهرستان های استان تهران بوده است، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند .

وی با اشاره به کشف تعدادی کارت بانکی و سیم کارت تلفن همراه از منزل متهم، خاطرنشان کرد: متهمه با همدستی یکی از دوستان خود ، با انتشار اپلیکیشن‌هایی با موضوعات غیراخلاقی و غیرمجاز نظیر ماهواره جیبی و ... در کانال‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی می کرد.

محمدنژاد از کشف و شناسایی 130 شماره کارت بانکی به نام افراد مختلف در بررسی از سیستم های رایانه ای متهم خبر داد و گفت: همدست متهم نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، اظهار داشت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما