شناسهٔ خبر: 30054166 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرورت افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه در تهران

شهرداری تهران

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه در تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت نظری در مراسم رونمایی از ۳۰۰ دوچرخه هوشمند که صبح امروز در منطقه دو شهرداری تهران برگزار شد، گفت: شهرهوشمند یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه تمامی مدیران قرار گیرد و در واقع چاره ای نداریم جز اینکه به سمت استفاده از امکانات و تجهیزات هوشمند برویم.

نظری با بیان اینکه  شهروندان تهرانی شایسته استفاده از بهترین امکانات هستند، اظهار کرد: مدیریت شهری درصدد تامین امکاناتی است تا شرایط شهروندان را بهبود بخشد و به طور قطع استفاده از دوچرخه‌های هوشمندی که تحت عنوان بی‌دود فعالیت می‌کنند، تاثیر قابل توجهی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا خواهد داشت. البته نباید استفاده از این دوچرخه‌ها در چند نقطه محدوده وجود داشته و تعداد آن نیز محدود باشد.

وی با بیان اینکه به ما قول داده شده تا این طرح در سایر مناطق تهران نیز اجرایی شود، گفت: اگر از اینگونه طرحها حمایت شود و مدیریت شهری موانع موجود را برطرف کند، می‌توان به کاهش استفاده از خودروهای شخصی امیدوار بود.

براساس اعلام شورای شهر، نظری درباره راه‌اندازی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری نیز گفت: این مساله مکررا از سوی شهروندان و کنشگران حوزه پیاده‌روی و دوچرخه سواری مطرح شده و ما نظرات بسیاری از شهروندان در این خصوص را مطرح کرده‌ایم. باید مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران افزایش یافته و در اکثر معابر به خصوص معابر پرترافیک و غیرشیبدار شهر چنین مسیرهایی تعبیه شود. ما نیز این موضوع را به سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران منتقل کرده‌ایم و تا جایی که من اطلاع دارم آنها در حال بررسی این مساله هستند و امیدوارم که به نتیجه برسد.

انتهای پیام

نظر شما