شناسهٔ خبر: 30054116 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

رشد علمی جامعه از مسیر تحقیقات می گذرد/لزوم فرهنگ سازی اهمیت فعالیت محققان کشاورزی در تامین امنیت غذایی

صاحب‌خبر -

رشد علمی جامعه از مسیر تحقیقات می گذرد و انگیزه محقق باید خدمت به مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب در مراسم معرفی و تجلیل از محققان برتر و نمونه های ملی بخش کشاورزی و رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی افزود: محققان سربازان گمنام جامعه هستند و بیشترین تلاش را انجام می دهند و نتیجه و فواید تحقیقاتشان به کل جامعه می رسد،این درحالی است که بدنه جامعه آنها را نمی شناسد.

وی با بیان این که در راستای شناخت محققان و اهمیت فعالیت آنها به ویژه در بخش کشاورزی که با امنیت غذایی مردم سر و کار دارد باید فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: تحقیقات باید در قالب یک نظام قرار گیرد و مطرح شود، اما در جامعه ما نظام سازی جدی گرفته نمی شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: تغییر برای ارتقای کیفیت زندگی، یک ضرورت مسلم است و هر جامعه ای برای رشد و کمال باید راه پژوهش و تحقیق را طی کند.

وی با بیان این که قانون اساسی کشور هم بر ضرورت پژوهش و تحقیقات در کشور تاکید کرده و تحقیق در زمینه های مختلف ملی، فرهنگی و صنعتی یک تکلیف قانونی است، گفت: تامین خودکفایی در علوم، فنون و صنعت با پژوهش امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در عین حال بر مهار علم تاکید گذاشت و تصریح کرد: اگر در کنار علم و پژوهش، مسایل اخلاقی و تربیتی نباشد می تواند یک خطر برای جامعه محسوب شود.

وی ادامه داد: برخی برای قدرت نمایی، بزرگی و فریفتن مردم به سمت علم و دانش می روند و در نتیجه سلاح های کشتار جمعی تولید کرده و برای از بین بردن انسان ها از آن استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی حل مشکلات جامعه، توجه به نیاز کشور، ابتکار و نوآوری، قابلیت عملیاتی شدن، متناسب بودن با امکانات جامعه و به دور بودن از تعصب و شتابزدگی را از ویژگی های محققان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از بخش های کلیدی کشور به لحاظ تولید غذا و تامین امنیت غذایی است و آنچه که سر سفره مردم می آید،حاصل تلاش محققان بخش کشاورزی، نظارت و مدیریت است.

نظر شما