شناسهٔ خبر: 30053487 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع ۴۸۰ بسته مواد غذایی در بین مادران باردار واجد شرایط مناطق روستایی درسردشت

طرح حمایتی سبد غذایی مادران باردار روستایی برای وزن‌گیری مطلوب آن‌ها در زمان بارداری و شیردهی هر سال در ۶ مرحله هر دو ماه یکبار در سردشت توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

قادری رئیس مرکز بهداشت شهرستان سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: این اقدام برای ارتقاء سطح سلامت مادران باردار مناطق محروم ومرزی، کاهش تولد نوزادان کم وزن وارتقاء سطح سلامت نوزادان متولد شده و بهبود تغذیه زنان باردار و شیرده در بین مادران باردار واجد شرایط اجرا میشود.

 قادری ادامه داد: مادران باردار و شیرده با شاخص بهداشتی پایین، BMI کمتر از ۵/۱۸ در شروع بارداری، وزن کمکتر از ۴۵ کیلوگرم وهموگلوبین کمتر از ۵/۱۰ گرم در دسی لیتر قبل از بارداری، چند قلویی و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری که ازنظر وضعیت اقتصادی دچار مشکل باشند، توسط مراقبین سلامت و بهورزان شناسایی و به ستاد مرکز بهداشت معرفی می‌شوند که به مدت یک سال تحت پوشش این برنامه تغذیه‌ای قرار می‌گیرند و هر مادر باردار و شیرده طی این دوره، شش مرحله سبد غذایی دریافت می‌کند؛ که بر اساس پایش‌های انجام‌گرفته از زنان باردار و شیرده در این طرح حمایتی، نشان‌دهنده وزن‌گیری مطلوب آن‌ها در زمان بارداری و شیردهی است.

بنا به گفته رئیس مرکز بهداشت سردشت، سبد کالای بنیاد علوی مخصوص زنان باردار و شیرده می‌باشد که با همکاری واحد‌های بهداشت خانواده، نقلیه وکارپردازی مرکز بهداشت سردشت و سازمان بنیاد علوی انجام می‌گردد. واین توزیع هر سال در ۶ مرحله هر دو ماه یکبار انجام می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در هر دوره ۸۰ سبد غذایی شامل ۱۶ قلم کالا از جمله برنج، مرغ، روغن، پنیر، خرما، کنسرو ماهی، سویا و حبوبات و... که شامل تمامی گروه‌های غذایی است بین مادران باردار و شیرده واجد شرایط دارای کم خونی، عدم وزن گیری مناسب در بارداری، چند قولیی وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در ابتدای بارداری و BMI پایین درمناطق محروم ومرزی در حال توزیع می‌باشد.

گفتنی است در سومین دوره توزیع سبد غذایی مادران باردار درطول سال جاری تعداد ۴۸۰ سبد غذایی در سطح شهرستان سردشت در بین مادران واجد شرایط توزیع شده است.

انتهای پیام / س خ

توزیع بسته مواد غذایی در بین مادران باردار روستایی واجد شرایط در سردشت

نظر شما