شناسهٔ خبر: 30053342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش چشمگیر استفاده از پهپادهای نظامی چینی در منطقه

R1036247/P36447/S8,87,90/CT10

نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که استفاده از پهپادهای نظامی در خاورمیانه که اکثر آنها از چین خریداری شده است، طی سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ای بی سی نیوز، طی سال های اخیر کشورهای خاورمیانه و برخی گروه های مسلح از پهپادهای نظامی در درگیری های منطقه ای استفاده کرده اند و بخش عمده ای از این پهپادها از چین خریداری شده است.

بر اساس این گزارش موسسه رویال یونایتد سرویس اعلام کرد: کشورهای خاورمیانه طی سال های اخیر به پهپادهای نظامی متنوعی دست پیدا کرده اند و برخی از این کشورها مثل اردن، عراق، عربستان سعودی و امارات متحده عربی این پهپادها را از طریق واردات به دست آورده اند و طرف‌هایی مثل ایران، ترکیه و اسرائیل نیز در داخل این پهپادها را تولید کرده اند.

 

این گزارش افزود: چین توانسته است با پیشنهاد قیمت ارز ان تر، بازار پهپاد خاورمیانه را در دست بگیرد. از سوی دیگر علت دیگری که کشورهای خاورمیانه تمایل بیشتری برای خرید پهپاد از چین به جای آمریکا دارند این است که ایالات متحده یک سری شرایط سیاسی را در قراردادهای فروش پهپادها می گنجاند.

این گزارش نشان می دهد که پهپادهای نظامی چین در کارزارهای مختلف جنگ در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله توسط نیروی هوایی امارات در تجاوز علیه یمن. ایران نیز از پهپادهای نظامی خود از طریق پایگاه های سوریه استفاده می کند.

انتهای پیام/

نظر شما