شناسهٔ خبر: 30053249 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نامه بسیجی شهید محمد سپهری

زنان، حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند

صاحب‌خبر -
 
 

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  به نقل از  ساجد، بسیجی شهید «محمد سپهری» در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۴۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۶۶ در ارتفاعات دوپازای سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

متن نامه‌ را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت خانواده محترم مادرم، علی آقا، زهرا خانم، حسن آقا و انسیه خانم
سَلَامٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ. فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ
خوب مامان خانم ان‌شاءالله که حالت خوب باشد و کسالتی نداشته باشی و در عبادات و اعمالتان موفق بوده باشید و ما را دعا کنی که من نیاز به دعای شما دارم.
علی آقا احوالش چطور است انشاء الله که حالت خوب باشد و کسالتی نداشته باشی. خدمت علی آقا هدیه‌ای گرانبها می‌فرستم.
فرمود: رسول اکرم (ص) نگاه کردن به پدر و مادر از روی مهربانی و دلسوزی عبادت است. خوب علی آقا ان‌شاءالله که در کنکور قبول شده باشی، اگر نشدی معطل نکن برو حوزه مجتهدی برای شروع یکی دوساعت عربی بخوان.

خوب حسن آقا احوالش چه طور است. نمی‌دانم نمازهایش را می‌خواند؟ آیا مرا در نمازهایش دعا می‌کند؟ رزمندگان را چطور؟ حسن آقا اگر سعی کند درس‌هایش را مرور کند خوب است. حسن جان سعی کن حرف‌های مامان را خوب گوش کنی.
سید رضا ان‌شاءالله که حالش خوب باشد و ما را از دعا فراموش نکنی. سید مهدی و مریم السادات را ببوسید، زهره خانم ان‌شاءالله که برادرت و رزمندگان اسلام را دعا کنی و در انقلاب اخلاقی بکوشی و اعمال و عبادات را انجام دهی، چه می‌شود زنان مسلمان حضرت فاطمه الزهرا (س) را الگو قرار می‌دادند. کاش سعی می‌کردند در کنار مردان به سوی اخلاق اسلامی پیش می‌رفتند.
سلام ما را به انسیه خانم برسانید ضمناً محمد حسین را از جای من ببوسید که خیلی دوست دارم ببینمش. خدا سلامتی به او عنایت کند. ان‌شاءالله که در پرورش این کودکان که می‌خواهند امید‌های آینده اسلام باشند بکوشید و این پرورش میسر نمی‌شود مگر به اینکه مادر و پدرشان واقعاً متخلق به اخلاق اسلامی باشند.
خدمت بابا و مامان نازی و دایی ابراهیم و دایی خلیل و خانم‌هایشان، خاله فرزانه، خاله فریبا و علی آقا طاهری سلام برسانید از ایشان بالاخص چند نفر اول التماس دعا دارم. به حاج محمد علی زمردکار و عمو ناصر سلام برسانید.
علی آقا ایام محرم نزدیک است و اول ایام مسلمیه شروع شده است. ان‌شاءالله که خوب عزاداران و پیروانی برای ائمه معصومین باشید.
به بچه‌های مسجد: صادق، عباس، اکبر، مجید محرابی، هنرمند، آقا رضا قنبری، ودود، عبدالله، ناصر، آقا محمدی و علی نوش آبادی سلام گرم مرا برسانید. به بقیه دوستان هم سلام برسانید.
ما هنوز کاری نکرده‌ایم و عملیات ما هم نزدیک است ان‌شاءالله خداوند دشمنان اسلام را نابود کند. به هنرمند بگو امید را دیدم و نامه اش زودتر به دستش رسید می‌گفت: احتمالاً برای عید غدیر به تهران نمی‌آید دیگر من نمی‌دانم.
به عمه فاطمه و عمه کبری و پسران‌شان: احمدآقا، آقا اسدالله، عباس آقا، حسن آقا، پسر‌ها و آقا رضا، آقا خلیل سلام مرا برسانید و دخترانشان سلام برسانید.
مامان جان سعی کن به خانواده شهداء مفقودین مخصوصاً در اقوام‌مان سر بزنی و دلجوئی کنی که این باید به فامیل عادی دیگر مقدم‌تر است که عبادتی بزرگ است.
اگر خواستید نامه بنویسید و از اخبار ما را با خبر کنید.
والسلام علیکم
التماس دعا
شنبه ساعت ۲/۵ بعدازظهر

 

نظر شما