شناسهٔ خبر: 30052534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت الله سعیدی:

دولت از کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی استفاده کند

استانداری قم

‌تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: دولت اگر در حوزه اشتغال به دنبال حمایت و رسیدن به نتیجه است باید مجموعه‌های کمیته امداد را وسیله‌ای برای افزایش اشتغال‌زایی قرار دهد، چراکه این مجموعه‌ها با مردم آشنا هستند و ارتباط تنگاتنگی دارند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه داشتن صبر و ایمان از ریشه‌های اصلی تفاوت ملت ایران با ملل دیگر است، اظهار کرد: وقتی ملتی با فشارهای اقتصادی روبرو می‌شود واکنش نشان می‌دهد اما ملت ایران با توجه به اینکه به شجره طیبه متصل هستند و در عزای اهل‌بیت(ع) چشمی اشک‌بار دارند، با سبک اهل‌بیت(ع) که کمک به محرومان است آشنا هستند و در این راستا میان ملل و مذاهب تفاوتی قائل نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: در گذشته بی‌حرمتی‌های بسیاری به مذاهب دیگر می‌شد اما اکنون در نظام اسلامی با عنایت امام زمان(عج) برای مذاهب مختلف ارزش قائل می‌شوند و وقتی نظام برای آن‌ها ارزش قائل شود، آن‌ها نیز برای نظام ارزش قائل می‌شوند، هر چند دست‌های ناپاک برای ایجاد تفرقه میان مذاهب و اقوام تلاش می‌کنند.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه تدبیر در شعار نیست، گفت: افرادی که از تدبیر حرف می زنند باید در عمل خود تدبیر داشته باشند؛ دولت اگر در حوزه اشتغال به دنبال حمایت و رسیدن به نتیجه است باید مجموعه‌های کمیته امداد را وسیله‌ای برای افزایش اشتغال‌زایی قرار دهد، چراکه این مجموعه‌ها با مردم آشنا هستند و ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: دولت مشتاق است تا بارهای سنگین را با استفاده از مجموعه‌های دیگر از دوش خود بردارد و کمیته امداد به‌عنوان مجموعه‌ای که همیار قشر مستضعف است، می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی به دولت کمک کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه قم در کمک به نیازمندان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مردم ایران نیز همان فرزندان تربیت یافته در مکتب اهل‌بیت(ع) هستند که بار نیازمندان را بر دوش کشیده و به صورت ناشناس در نقاط مختلف کشور درحال کمک به مستضعفان هستند، چراکه مردم به مولای خود حضرت علی علیه‌السلام تأسی می‌کنند.

وی ادامه داد: کمیته امداد از ابتدا با نیت‌های خیر و خداپسند تاسیس شده و با گذشت زمان مأموریت‌های خود را تکمیل‌تر کرده است و طی این سال‌ها توانسته با عملکردهای موفق خود، حسن تدبیر را به منصه ظهور برساند؛ به همین علت مورد عنایت ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه چشمان با نفوذ و حساس ولی‌عصر(عج) به همه جهان به ویژه محرومان کمیته امداد نگاه دارد، عنوان کرد: نیروهای کمیته امداد هیچ دغدغه‌ای به جز کمک به نیازمندان ندارند و ما در جوار حضرت معصومه سلام الله علیها برای آن‌ها دعا می‌کنیم که به خوبی به این دغدغه خود برسند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه کارمندان کمیته امداد نسبت به ویژگی‌های نهاد خود نسبت به مجموعه‌های دیگر آگاه هستند، خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد زیر پوشش ائمه اطهار(ع) و فرزندان این بزرگواران هستند و ما به عنوان خدمتگزاران آن‌ها تلاش می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما