شناسهٔ خبر: 30052484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

‌ ‌برنامه‌های قرآنی‌ کانون‌های ‌مساجد ‌اردبیل تشریح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی این کانون گفت: محوریت برنامه‌ها در طول سال، فعالیت‌های قرآنی بوده و تاکنون بیش از ۹۰۰ محفل طرح تلاوت نور در این استان برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

تشریح «برنامه‌های قرآنی» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل‌ امروز، ۲۷ آذرماه‌ در جمع خبرنگاران گفت: با هدف نشر معارف قرآن کریم و آموزش قرائت ‌بین آحاد جامعه طرح تلاوت نور بین الصلاتین با مشارکت ائمه جماعات برگزار می‌شود که تاکنون بیش از ۹۰۰ محفل طرح تلاوت نور در استان اردبیل ثبت شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: مشتاق هستیم تا در ۲ هزار مساجد استان طرح تلاوت نور به صورت روزانه همراه با اقامه نماز جماعت برگزار شود تا شاهد برپایی تلاوت قرآن کریم در تمامی مساجد استان باشیم.
این مقام مسئول‌ اظهار کرد: محوریت برنامه‌های طول سال فعالیت‌های قرآنی است و تاکنون در شب‌های عزاداری و میلاد تلاش شده تا محفل انس با قرآن کریم برگزار شود تا عموم مردم با این کتاب آسمانی بیشتر انس پیدا کنند.
سقاء افزود: تدبیر در قرآن کریم از دیگر برنامه‌های تفسیری در محافل انس با قرآن کریم که در طرح تلاوت نور بیش از ۷۵ محفل تفسیر روزانه در مساجد استان برپا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه ۳۲ خانه نور در مناطق محروم و روستایی خدمات قرآنی از طریق کانون‌های مساجد ارائه می‌دهند، بیان کرد: اجرای مسابقه قرآنی «مدهامتان» و طرح قرآنی ۱۴۵۲ از دیگر برنامه‌های قرآنی کانون‌های مساجد با هدف نشر معارف قرآن کریم در بین آحاد جامعه است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، ادامه داد: سیزدهمین دوره مسابقه قرآنی «مدهامتان» امسال در بهمن ماه برگزار خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که برنامه‌های ابتکاری از جمله ارائه تلاوت‌ها قاریان به صورت مجلسی، استفاده از نظر‌های مشاوران قرآنی و تجلیل از خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم همچون سال‌های قبل در این مسابقه انجام شود.
سقاء بیان کرد: تاکنون درخواست‌های متعددی در زمینه‌های کمک به جوایز و همراهی در برگزاری مسابقه قرآنی به دستگاه‌های اجرایی داده ایم، اما متاسفانه مشارکت این دستگاه‌ها در برنامه‌های قرآنی به ویژه مسابقه قرآنی «مدهامتان» بسیار کم رنگ است.
انتهای پیام

نظر شما