شناسهٔ خبر: 30052302 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

کمبود کدام ویتامین ها باعث اختلال نعوظ می شود؟

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز: اختلال نعوظ مشکلی است که باعث نگرانی مردها می شود و اغلب تمایلی به صحبت در مورد آن ندارند، اما بهتر است بدانید این اختلال کاملا قابل درمان است.


عدم نعوظ می تواند به خاطر کمبود ویتامین ها باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ ،اختلال نعوظ اغلب بر اثر یک مشکل جسمی، مانند دیابت، اختلال خواب یا بیماری قلبی بروز می کند. شاید تصور کند برخی ویتامین های مفید برای سلامت بتوانند اختلال نعوظ را برطرف کنند. گرچه مردانی که از لحاظ جسمی سالمتر هستند، نعوظ سالمتری دارند، اما در مورد تاثیر مکمل ها و ویتامین ها بر روی نعوظ شواهد کمی وجود دارد.

با این حال عدم وجود شواهد در مورد تاثیر مکمل ها و ویتامین ها بر روی نعوظ باعث نشده که شرکت های مختلف از تبلیغ برای محصولات خود دست بردارند. اختلال نعوظ اغلب با داروها یا فرایندهای درمانی قابل رفع است. بنابراین مراقب باشید گول شرکت ها و کمپانی های مختلف را نخورید.

به یاد داشته باشید ویتامین هایی که از طریق مواد غذایی یا مکمل ها دریافت می کنید، بر روی سلامت عمومی بدن تاثیر می گذارند و در نتیجه باعث بهبود اختلال نعوظ می شوند، اما هر ویتامین به خودی خودنمی تواند اختلال نعوظ را برطرف کند. بهبود سلامت کلی بدن یک گام مهم برای عملکرد جنسی بهتر است.

در ادامه به چند ویتامین اشاره می شود که کمبود آنها منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله اختلال نعوظ می شود.


کمبود ویتامین و اختلال نعوظ

همانطور که در بالا ذکر شد دریافت ویتامین ها نمی تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، اما به هر حال نوعی ارتباط بین دریافت ویتامین ها و سلامت جنسی وجود دارد.

دریافت کافی همه ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین سایر مواد مغذی برای سلامت کلی بدن ضروری است. اگر در یکی از ویتامین ها دچار کمبود شوید، به عنوان مثال دچار کمبود ویتامین D باشید، مصرف مکمل های این ویتامین می تواند موثر باشد.

در مورد دریافت ویتامین ها و مکمل های آنها ابتدا با پزشک مشورت کنید. اگر در حال مصرف داروی خاصی باشید، لازم است در میزان مصرف ویتامین ها احتیاط کنید. مصرف بیش از حد هر چیزی، حتی ویتامین ها و مواد مغذی، باعث بروز مشکل می شود.


ویتامین D و اختلال نعوظ

بررسی های انجام شده نشان داده اند که بسیاری از مردان مبتلا به اختلال نعوظ دچار کمبود ویتامین D هم هستند. اگر به اختلال نعوظ دچار شده اید، لازم است سطح ویتامین D خود را نیز چک کنید. سایر علائم کمبود ویتامین D کمی دشوار است، با ین حال اگر کمبود ویتامین D در شما جدی باشد، ممکن است دچار استخوان درد و ضعف عضلانی شوید. سطح ویتامینd با یک آزمایش خون به سادگی مورد بررسی قرار گرفته و در اکثر موارد با مصرف مکمل برطرف می شود.


ویتامین C


ویتامین C به بهبود گردش خون کمک می کند. گردش خون بر روی عملکرد نعوظ تاثیر می گذارد، بنابراین ویتامین C می تواند به بهبود عملکرد جنسی کمک کند. ویتامین C قابل ذخیره در بدن نیست، بنابراین لازم است هر روز مواد غذایی سرشار از ویتامین C بخورید. بهترین منابع ویتامین C عبارتند از :

مرکبات
توت ها
ملون
آناناس
پاپایا
گوجه فرنگی
اسفناج
کلم بروکلی


درمان خانگی اختلال نعوظ

شما می تواند با ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی خود سلامت جنسی خود را بهبود بخشید. عوامل زیر می توانند بر روی عملکرد جنسی و نعوظ شما تاثیر بگذارند:

سیگار کشیدن
چاقی و اضافه وزن
استرس

سیگار کشیدن به رگ های خونی آسیب می زند. از آنجایی که وجود رگ های خونی به آلت تناسلی برای داشتن نعوظ ضروری هستند، بنابراین برای داشتن نعوظ لازم است از هر آنچه به رگ ها آسیب می زند اجتناب کنید.

چاقی بر روی گردش خون تاثیر می گذارد. ورزش منظم یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید برای درمان اختلال نعوظ انجام دهید. ورزش کردن نه تنها باعث بهبود گردش خون می شود، بلکه به کاهش وزن و کاهش استرس نیز کمک می کند.

استرس یکی از عواملی است که منجر به بروز اختلال نعوظ می شود. نگرانی ها در مورد پول، کار و یا سایر مسائل زندگی می توانند بر روی عملکرد جنسی تاثیر بگذارند. واکنش جنسی شما با سیگنال هایی از سمت مغز شروع می شود، اما استرس بر روی سیگنال های ارسالی از مغز به سایر قسمت های بدن تاثیر می گذارد.


مراجعه به پزشک

اگر حتی پس از ایجاد تغییر در سبک زندگی خود، همچنان دچار مشکل اختلال نعوظ هستید، به پزشک مراجعه کنید. صحبت در مورد مشکل اختلال نعوظ برای اکثر مردها بسیار سخت است، اما در اکثر موارد قابل درمان است. بنابراین دلیلی برای اجتناب از مراجعه به پزشک وجود ندارد. پزشک ها روزانه مردان زیادی را ویزیت می کنند که مبتلا به اختلال نعوظ هستند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اختلال نعوظ می تواند نشانه وجود مشکل دیگری مانند بیماری قلبی و عروقی یا دیابت باشد. بنابراین لازم است که مشکل اختلال نعوظ را به پزشک اطلاع دهید. پزشک با بررسی سطح کلسترول و قند خون می تواند در مورد علت بروز این مشکل مطمئن شود.

برچسب‌ها:

نظر شما