شناسهٔ خبر: 30051744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان غربی رخت سفید بر تن کرد/ تردد در محور‌های اصلی برقرار، اما کند است

در آخرین روز‌های فصل پاییز، بارش برف برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی را سفید پوش کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی،در سومین ماه از فصل پاییز بارش برف در ارتفاعات واکثر مناطق استان آذربایجان غربی مردم را خوشحال کرد.
 
بارش برف و کولاک از چند روز گذشته در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان شروع شده و تا سه شنبه شب ادامه دارد
این بارش برف ضمن اینکه موجب سفید پوش شدن منطقه شده افت شدید دمای هوا را نیز در پی داشته است.
 
خانم رامی کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت:امروز سامانه بارشی به تدریج از استان خارج خواهد شد، اما طی امروز و فردا جو پایدار در استان حاکم است و هوا نیمه ابری و مه آلود می‌باشد.
وی ادامه داد:بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، سامانه بارشی دیگری از شامگاه چهارشنبه وارد استان می‌شود که به شکل برف و باران در نواحی جنوبی و مرکزی فعال است و گستردگی فعالیت این سامانه در روز‌های پنج شنبه تا ظهر
روز جمعه در اکثرا مناطق استانمان خواهد بود.
 
تردد روان، اما کند در محور‌های مواصلاتی استان
 
آقای ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه روز گذشته بارش برف در اکثرا نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی استان وجود داشت، افزود: بیشترین بارش‌ها در شهرستان شاهین دژ به سمت تکاب وپیرانشهر-تمرچین به ثبت رسیده است.
 
وی گفت:از همان ساعات اولیه بارش برف، در محور‌های مواصلاتی و گردنه‌ها عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط راهداران صورت گرفته و هم اکنون تردد در تمامی محور‌های استان برقرار، اما کند، است و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
 
آقای شکری از تمامی رانندگان به ویژه رانندگان دستگاه‌های سنگین خواست که قبل از سفر کردن از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل فرمایند و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
 
وی همچنین گفت:رانندگان می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان اطلاعات لازم را کسب کنند.
 
جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز از روز گذشته در حال خدمت رسانی به مسافران جاده‌ای می‌باشد.
 
طبق آخرین آمار، جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی اکیپ امداد و نجات جاده‌ای در سه محور تکاب –شاهین دژ، اشنویه-ارومیه و مهاباد سردشت به ۶۴ دستگاه خودرو با ۳۰۱ سرنشین امداد رسانی کرده اند.
 
گفتنی است طرح راهداری زمستانی همزمان با سراسر کشور از ۲۲ آذر آغاز و تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد؛ که در این طرح تمامی نیرو‌ها به صورت شبانه روز در گردنه‌های برف گیر، نقاط کوهستانی و صعب العبور و داخل شهر‌ها با همکاری و تعامل تمامی سازمان‌های خدمات رسان در سطح استان و در جهت کاهش تصادفات و انضباط ترافیکی و روانسازی ترافیکی و... حضور خواهند داشت.

نظر شما