شناسهٔ خبر: 30047236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

صبح امروز با حضور مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

معرفی مسئول جدید دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان/ فعالیت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در ۱۹ منطقه کشور

مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان، امروز (سه شنبه ۲۷ آذر) در گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم گفت: در حوزه حج و زیارت کارهای جاری و اجرایی برعهده سازمان حج و زیارت است و کارهای معنوی و معرفت افزایی زائران برعهده بعثه مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه با اشاره به برگزاری آزمون برای روحانیون و مداحان، افزود: در عتبات ملزم هستیم تا کاروان ها دارای یک مداح و روحانی باشند و در عمره نیز یک روحانی اعزام شوند و در حج نیز به تناسب زائرین یک روحانی و بعضا یک معینه اعزام می شوند.

 

 

وی تصریح کرد: سختی کار مسائل فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری قابل اندازه گیری نبودن آن است.

 

فعالیت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در 19 منطقه

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: در 19 منطقه در استان های مختلف کشور دفتر بعثه مقام معظم رهبری فعالیت می کنند که برخی از مناطق دارای یک استان و برخی از مناطق شامل چند استان می شوند.

 

مسئول سابق دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان نیز در این مراسم گفت: از سال 89 تا کنون مسئولیت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان را برعهده داشته است.

 

حجت الاسلام عباس داروئی با اشاره به دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان استانی در کمبود مداح و روحانی کد دار، افزود: در این مدت آزمون جذب روحانی و مداح عتبات و آزمون جذب روحانی عمره برگزار شد.

 

وجود 130 روحانی کد دار در دفتر بعثه

وی اضافه کرد: 17 روحانی کد دار حج، 26 روحانی کد دار عمره و 76 روحانی عتبات و 85 مداح کددار عتبات در استان داریم.

 

 

مدیر حج و زیارت گلستان در این مراسم گفت: در استان گلستان 48 دفتر زیارتی فعالیت می کنند و به زائران شیعه و سنی خدمات رسانی می کنند.

 

سیدعلی میرقاسم پور افزود: در حج امسال 4 هزار زائر به سرزمین وحی اعزام شدند که استان گلستان چهارمین استان در تعداد جمعیت اعزام زائر بوده است.

 

به روز رسانی اطلاعات 11 هزار گلستانی در سامانه حج

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 10 هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند و در اربعین حسینی نیز برای 23 هزار گلستانی ویزای اربعین صادر شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: تاکنون 11 هزار نفر از دارندگان فیش حج اطلاعات خود را در سامانه رزرو حج و زیارت به روز کرده اند.

 

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی اصحابی به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان معرفی و از زحمات حجت الاسلام داروئی تقدیر شد.

 

نظر شما