شناسهٔ خبر: 30045223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تا برگزاری جلسه با نوبخت به صحن مجلس نمی‌رویم

نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور بررسی قرارگیری طرح‌های آبرسانی اصفهان در بودجه ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر ترکی نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز نمایندگان استان اصفهان با رئیس مجلس گفت: دیروز جلسه‌ای را با حضور  لاریجانی برگزار کردیم، قول داده شد که آب شرب استان اصفهان حداقل ردیف بودجه پیدا کند، همچنین قرار است که با  نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در همین ارتباط صحبت شود.

وی افزود: اگر این امر اتفاق افتاد نمایندگان در صحن مجلس و جلسات کمیسیون‌ها شرکت کرده و پیگیری خواسته‌های مردم استان خواهند بود.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام نشد تصمیم گرفته شد که امروز در کمیسیون و صحن شرکت نکنند تا جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شود و مشخص گردد که حداقل ردیف بودجه برای آب شرب قرار می‌دهند یا خیر، سپس سایر مسائل دنبال خواهد شد. 

وی بیان کرد: اکنون در حال پیگیری هستیم و قرار است که این جلسه امروز برگزار شود تا وضعیت ردیف بودجه آب اصفهان مشخص شود.

ترکی تصریح کرد: ما طی دو سال و نیم گذشته مکاتبات متعددی با رئیس جمهور، معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو و... داشتیم تا اقدامی در راستای حل مشکل آب استان اصفهان انجام شود. 

وی افزود: به دنبال این پیگیری‌ها کار مفیدی انجام نشده بود، ضمن اینکه در جلسه مجمع نمایندگان استان با نوبخت معاون رئیس جمهور، قول داده شد که پروژه‌های آبرسانی برای استان اصفهان و همچنین چهار شهرستان غرب استان انجام شود.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس گفت: چهار شهرستان غرب استان اصفهان منشا چهار رود مهم کشور است اما خود این شهرستان‌ها از آب شرب محروم هستند و بسیاری از مناطق آن با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: صحبت ما این است که در بحث توزیع بودجه عدالت رعایت شود، اصفهان اکنون برابر ما 12 الی 14 استان مالیات پرداخت می‌کند اما ابتدایی‌ترین مسائل مانند آب شرب استان مورد توجه دولت نیست. 

ترکی با بیان اینکه حتی منابع کم نیست باید به عدالت تقسیم شوند، گفت: ردیف بودجه‌های ملی باید بررسی شود تا مشخص گردد که سهم استان اصفهان و شهرستان‌ها چه میزان است و در نهایت اولویت بندی انجام شود. 

 

انتهای پیام/م

 

جزئیات استعفای نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

منبع:تسنیم

نظر شما