شناسهٔ خبر: 30044025 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات کشتی کلاسیک قهرمانی بانوان کشور در تهران برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - رقابت های کشتی کلاسیک قهرمانی بانوان کشور بهمن ماه امسال در محل خانه کشتی تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از فدراسیون کشتی، این مسابقات 12 بهمن ماه در محل خانه کشتی محمد بنا در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.
مسابقات در اوزان 50، 55 ، 60 ، 65 ، 70 و 75 کیلوگرم بدون ارفاق وزن انجام خواهد شد.
با پیگیری فدراسیون کشتی و پس از تایید اولیه کمیسیون کشتی های سنتی و متعاقب آن کمیته اجرایی اتحادیه جهانی، موضوع کشتی کلاسیک بانوان و ضوابط و مقررات آن شهریور سال 96 در دستور کار نشست هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی در پاریس قرار گرفت.
در این جلسه پس از ارائه گزارش «فرناز پناهی زاده» نماینده فدراسیون کشتی ایران در کمیسیون کشتی و زنان، بحث های اولیه از سوی برخی از اعضای هیات رئیسه مطرح شد و در نهایت با حمایت رئیس کمیسیون کشتی های سنتی و رییسان کنفدراسیون های قاره های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و اروپا، کشتی کلاسیک بانوان به عنوان یکی از شیوه های کشتی تحت پوشش اتحادیه جهانی به تصویب هیات رئیسه رسید.
همچنین نخستین دوره کلاس مربیگری کشتی کلاسیک بانوان با حضور «کائوری ایچو» دارنده چهار مدال طلای المپیک و 10 مدال طلای جهان در کشتی زنان از کشور ژاپن روزهای 15 تا 23 شهریور سال 96 در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار شد.
پس از آن نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک زنان با حضور 103کشتی گیر از 25 استان کشور آذر ماه سال گذشته در 6 وزن 50، 55، 60، 65، 70 و 75 در تهران و با قضاوت تعدادی از داوران خارجی برگزار شد.
واسلینکو قهرمان اسبق کشتی زنان جهان و از مربیان موفق کشتی اوکراین از اواخر سال گذشته و برای مدتی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان منصوب شد.
این رشته در حالی مورد استقبال بانوان کشورهای اسلامی قرار گرفته که نخستین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک زنان مهر ماه امسال با حضور کشتی گیرانی از 10 کشور ایران، ارمنستان، سوریه، گرجستان، مصر، عراق، قرقیزستان، لبنان، اوکراین و ایتالیا در سالن امیل لحود شهر بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.
ورزشی**1067**1584

نظر شما