شناسهٔ خبر: 30042715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده پیرانشهر و سردشت:

وزیر کشور از شیوه صادرات سوخت در آذربایجان غربی تمجید کرد

ارومیه- ایرنا- نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشستی که روز گذشته تعدادی از نمایندگان شهرهای مرزنشین با وزیر کشور داشتند، ایشان از شیوه صادرات سوخت در آذربایجان غربی تمجید و با موفق خواندن این روش بر اجرای آن در سراسر کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

رسول خضری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح که با پیشنهاد محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی اجرا شد، فروش و صادرات سوخت از حالت رانتی به صورت مزایده ای و کاملا شفاف در بورس درآمده است.
وی اضافه کرد: این طرح مافیای سوخت در استان را زمین گیر کرد و عواید فراوانی از محل فروش سوخت به این روش، صرف عمران و آبادانی و جبران عقب ماندگی های استان شد.
وی بیان کرد: منابع مالی مربوط به بیمه رایگان تمامی منازل روستایی در شهرهای مرزی از جمله پیرانشهر و سردشت، واریز چند مرحله یارانه سوخت مرزنشینی در هر مرحله به مبلغ 2 میلیون ریال، کمک به بازسازی فضاهای آموزشی و چندین طرح دیگر از محل عواید فروش سوخت به صورت مزایده ای تامین شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر کشور در این نشست با اعلام حمایت از استاندار آذربایجان غربی، طرح اجرا شده در استان برای صادرات سوخت را گامی موثر در توسعه صادرات و کمک به کسب و کار در شهرهای مرزنشین عنوان کرد.
خضری افزود: وزیر کشور همچنین استفاده استانداران و فرمانداران از تمامی ظرفیت ها برای تعیین مدیران کل و مدیران ادارات را عاملی برای توسعه اعلام و تاکید کرد که در انتخاب مسوولان استانی شایسته سالاری باید اولویت اول باشد.
به گزارش ایرنا حذف رانت و شفافیت در صادرات سوخت مرزنشینان از اقدامات برجسته محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی به شمار می رود؛ اقدامی که پیشگامی وی در مبارزه با فساد را نشان داد و رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.

** وزیر کشور حامی اصلی مرزنشینان در دولت است
نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: مهمترین حامی مرزنشینان در هیات دولت، وزیر کشور است و به شدت با طرح استیضاح ایشان در مجلس مخالف هستیم.
رسول خضری افزود: بیشتر مصوبه های هیات دولت در حمایت از مرزنشینان با مدیریت ایشان به ثمر نشسته است و لذا به عنوان نماینده 2 شهر مرزنشین با طرح استیضاح وزیر کشور به شدت مخالف هستم.
وی بیان کرد: رحمانی فضلی بارها از مرزنشینان حمایت کرده اند و در نشست روز گذشته که با حضور تعدادی از نمایندگان شهرهای مرزنشنین کشور برگزار شد، بر فعال شدن مجدد کارت های الکترونیک مرزنشینی برای توسعه فعالیت مرزی و کمک به معیشت مرزنشینان تاکید کرد.
خضری افزود: در این نشست وزیر کشور اعلام کرد که دولت مصوبه افزایش اقلام مجاز برای واردات از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی را بازنگری کرده و تعداد آنها را به 130 قلم کالا تغییر داده است که در هفته های آینده نهایی و از طریق وزارتخانه های مسوول ابلاغ خواهد شد.
خضری در خصوص دلیل تاخیر در اعلام کالاهای مجاز برای واردات با کارت الکترونیک مرزنشینی را تغییر وزاری صمت و اقتصاد خواند و گفت: در مصوبه جدید و با حمایت وزیر کشور میزان بخشودگی تعرفه وارداتی از طریق کارت های الکترونیک مرزنشینی از 30 درصد به 50 درصد افزایش خواهد یافت که این موضوع نیز می تواند موجب افزایش فعالیت بازرگانی در بازارچه های مرزی شود.
به گزارش ایرنا کارت های الکترونیک مرزنشینی از طرح های دولت برای حذف کوله بری و کمک به معیشت مرزنشینان بود که از بهار سال جاری در شهرهای مرزی از جمله پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی اجرایی شد اما به دلیل ممنوعیت واردات بسیاری از کالاها از طریق این کارت ها، فعالیت با آنها دشوار است.
3072/9915

نظر شما