شناسهٔ خبر: 30041774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سبقت بانوان ورزشکار همدانی در کسب مدال

همدان- ایرنا- پیشرفت و موفقیت بانوان ورزشکار همدانی در عرصه مدال آوری به اوج رسیده به طوریکه در المپیاد استعدادهای برتر توانستند در کسب نشان های رنگارنگ از مردان پیشی و سبقت بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان همدان را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ مدال آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده اند.
جمعیتی حدود 30 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته در سطح استان فعالیت ورزشی دارند و امروزه در اغلب رشته ها شاهد رشد چشمگیر آنها در میادین قهرمانی کشور و حتی بین المللی هستیم.
پیشرفت بانوان در عرصه مدال آوری به ویژه در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر قطع به یقین آینده روشن را برای ورزش استان رقم خواهد زد.
این موفقیت، ورزش بانوان استان همدان را برای رسیدن به سهمیه های المپیک 2022 جوانان سنگال بسیار امیدوار کرده و اکنون نیازمند حمایت و برنامه ریزی مدون از سوی متولیان بخش ورزش است.

** پیشی گرفتن بانوان در المپیاد استعدادهای برتر
سهم بانوان در مدال آوری المپیاد استعدادهای برتر کشور به مراتب بسیار بهتر از مردان بود به طوری که بانوان همدانی در این المپیاد موفق به کسب 6 نشان طلا، یک نقره و هفت برنز شدند.
درخشش بانوان اغلب در رشته های جودو، ورزش های دوگانه و قایقرانی بود و در این رشته ها بیشترین مدال طلا برای استان همدان به دست آمد و این در شرایطی است که مردان همدانی موفق به چهار مدال طلا، چهار نقره و هفت برنز شدند.
در واقع مردان تنها یک مدال بیشتر از دختران همدانی کسب کردند اما به لحاظ ارزش مدال، دختران عملکردی بسیار بهتری ارایه کردند.
همچنین همدان از استان های پرمدال بخش بانوان این دوره از مسابقات بود.

** رتبه 15 در جدول رده بندی
همدان در پایان این دوره از مسابقات رتبه 15 جدول رده بندی 32 استان حاضر در این رقابت ها را به دست آورد و کاروان ورزش همدان در مجموع 29 مدال کسب کردند که البته عملکرد آنها در رتبه به دست آمده به نسبت استان های همجوار ضعیف تر بود.
کردستان، کرمانشاه، مرکزی و لرستان به ترتیب رتبه های 11 تا 14 جدول را به دست آوردند.
موفقیت استان های همجوار در شرایط مهم ارزیابی می شود که به ترتیب 71، 51، 50 و 31 مدال رنگارنگ کسب کردند.
در حالی ورزش بانوان همدان در این دوره از مسابقات موفق بود اما در مجموع این استان عملکرد مطلوبی را ارایه نداد و پایین تر از غرب نشینان کشور قرار گرفت.
این در شرایطی است که همدان به لحاظ زیرساخت ها به مراتب بسیار غنی تر از استان های غربی کشور است و از امکانات بسیار خوبی سود می برد و این المپیاد همدان را در رتبه متوسط بین استان های کشور قرار داد تا حداقل نمره قبولی را کسب کند.
یک هزار و 665 مدال در این دوره از مسابقات در قالب 77 رشته توزیع شد که سهم همدان در بین 32 استان کشور تنها 29 مدال بود.

** فعالیت 27 هزار بانوی مستعد همدانی
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان در این باره می گوید: هم اینک 27 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی هستند و در 46 هیات ورزشی فعالیت دارند.
معصومه پیردهقان افزود: 117 سالن ورزشی به صورت اختصاصی به بانوان ورزشکار خدمات ارایه می دهند که البته این تعداد مجزا از سالن هایی است که به صورت چند منظوره در ساعاتی از روز به بانوان اختصاص می یابد.
وی اضافه کرد: ورزش بانوان همدان در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و گواه این ادعا کسب مدال های رنگارنگ در بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و همین المپیاد استعدادهای برتر بود.
پیردهقان بیان کرد: در کنار توسعه ورزش همگانی، در عرصه قهرمانی نیز گام های مهم و موثری را برداشته ایم و افزایش مدال آوری ها به دلیل حمایت جدی دستگاه ورزش به بانوان مستعد است.
مسئول ورزش بانوان همدان خاطرنشان کرد: در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر نیز عملکرد خوبی را ارایه کردیم و این مدال آوری ها مرهون برنامه ریزی خوب دستگاه ورزش، هیات ها و تلاش مربیان و ورزشکاران است.

** بانوان همدان تاریخ ساز شدند
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با بیان اینکه بانوان همدان امسال با درخشش در بازی های آسیایی تاریخ ساز شدند گفت: عملکرد ورزشکاران استان در بازی های آسیایی 2018 اندونزی منجر به ثبت رکورد تاریخی برای ورزش این استان شد.
رسول منعم افزود: کسب هفت مدال انفرادی و تیمی توسط ورزشکاران این استان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، رکوردی تاریخی برای ورزش استان محسوب می شود و نسبت به دوره گذشته شاهد رشد 120درصدی مدال آوری ورزشکاران همدانی در بازی های آسیایی بوده ایم.
وی با اشاره به درخشش بانوان همدانی در این رقابت ها افزود: بانوان کشورمان در این رقابت ها در مجموع 18 مدال کسب کردند که سهم بانوان همدانی پنج مدال بود که در مجموع 28 درصد از سهم مدال آوری بانوان ایران در این رقابت ها متعلق به بانوان این استان بود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به موفقیت استعدادهای برتر همدان نیز گفت: در این مسابقات بانوان بازهم سهم بسزایی در مدال آوری داشتند.
وی افزود: این موفقیت شروع درخشانی برای کسب سهمیه در المپیک 2022 جوانان سنگال است و می خواهیم حداکثر سهمیه را برای حضور در این میدان بزرگ کسب کنیم.
منعم بیان کرد: به هر حال ورزشکاران همدانی نخستین حضور در المپیاد استعدادهای برتر را تجربه کردند و در دوره های بعدی به طور قطع نتایج بهتری را کسب می کنند.
7520/2087

نظر شما