شناسهٔ خبر: 30040559 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نقدي بر انتخاب برترين هاي روابط عمومي بيمه/ انتخاب عادلانه برترين ها ...؟!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مهدي شمسايي ظفرقندي مدير روابط عمومي بيمه نوين - ششمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر صنعت بيمه کشور در حالي برگزيدگان خود را در هفت محور تخصصي معرفي کرد که اين اقدام ذاتاً مثبت، در نحوه اجرا با سئوالاتي مواجه است.
روز ملي "بيمه" و بيست و پنجمين همايش بيمه و توسعه توأم بود با معرفي برترين روابط عمومي هاي شرکت هاي بيمه، اين رويداد شايد مجالي بود براي اينکه صنعت بيمه توجهي مضاعف بر نقش و جايگاه اثرگذار و کليدي روابط عمومي هاي شان در راستاي معرفي مأموريت ها و اهداف شرکت هاي بيمه داشته باشند.
اما ششمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر صنعت بيمه کشور در حالي برگزيدگان خود را در هفت محور تخصصي معرفي کرد که اين اقدام ذاتاً مثبت، در نحوه اجرا با سئوالاتي مواجه است.
اينکه هر ساله ده ها جشنواره با موضوعات مختلف در کشور برگزار مي شود و غالباً هم انجام آن بر عهده روابط عمومي هاست و تمام اين رويدادها از زوايا، نکات و جنبه هاي ظريفي در برنامه ريزي تا اجرا قابل بررسي هستند.
از سويي اينکه جشنواره هاي رقابتي در هر سطح و هر کجاي دنيا کمتر بدون حاشيه و حرف و حديث به کار خود پايان داده اند نيز حاکي از تنوع سلايق و تکثر انتظارات از نحوه برگزاري، شاخص ها، انتخاب و معرفي برگزيدگان است. درخصوص اين جشنواره و در ششمين دوره برگزاري آن اما برخي موارد اساسي محل ترديد در اتخاذ رويکرد حرفه اي براي برنامه ريزي و اجراي جشنواره ايست که تلاش دارد حرفه اي هاي صنعت خود را ارزيابي کند.
جشنواره اي که ششمين دوره خود را تجربه مي کند يعني وارد مرحله اي از سکون و وقار شده است که برگزارکنندگان آن پس از اتمام دوره قبل، برنامه ريزي براي برپايي دوره آتي را جزو برنامه کار خود قرار دهند. اين در حاليست که نامه فراخوان اين دوره روز چهارشنبه 30 آّبان ماه يعني در کمتر از فاصله دو هفته اي از زمان برگزاري جشنواره خطاب به روابط عمومي هاي صنعت ارسال و زمان ارسال آثار نيز حداکثر تا 5 آبان ماه قيد شده بود که در عمل به دليل تعطيلات چند روزه (ميلاد پيامبر اکرم "ص") در عمل اما شرکت هاي بيمه ارسال آثار خود را تا اواسط هفته به انجام رساندند و فرصتي کمتر از يک هفته براي بررسي آثار ارسالي در هفت بخش و مستندات آن از سوي حدوداً 20 شرکت بيمه اي ميسر بود.
از سوي ديگر همان گونه که در اخبار منتشر شد برگزيدگان توسط "هيات داوراني متشکل از صاحب نظران ارتباطات و روابط عمومي" انتخاب و معرفي شدند. اين در حاليست که طي جلسه اي پيش از برگزاري همايش مذکور، به دعوت اداره کل روابط عمومي بيمه مرکزي ج.ا.ا از مديران روابط عمومي شرکت ها، مقرر شد با راي اعضاي جلسه داوران از اعضاي انجمن هاي حرفه اي روابط عمومي و تحت نظارت مستقيم معاون محترم اداره کل روابط عمومي بيمه مرکزي ج.ا.ا تشکيل شود. اصولاً هيأت هاي داوري در موارد مشابه متشکل از کارشناسان با تجربه، صاحب نظر و متخصص و البته قرار نداشتن در جايگاهي که نفعي را نسبت به جشنواره مذکور و يا شرکت کنندگان آن حاصل کنند، حال آنکه پس از اين تصميم اخذ شده در شوراي روابط عمومي، اين ترکيب به چه دلايلي و در چه زماني تغيير کرد که افراد انتصاب شده مذکور موفق شدند در اين فاصله زماني بسيار کوتاه از عهده داوري اين آثار برآمده و طبق عرف تمامي جشنواره ها که مي بايست هيئت داوري آن جشنواره در اختتاميه رسمي آن مراسم حاضر باشد ، در اين رويداد حضور نداشتند.
اما معرفي ده برگزيده در هفت حوزه تخصصي “انتشارت”، “مديريت روابط عمومي”، “روابط عمومي الکترونيک”، “تبليغات”، “ارتباطات رسانه اي”، “فعاليت هاي فرهنگي” و “پژوهش هاي اجتماعي” حاکي از تلاش اين جشنواره در توزيع عادلانه جوايزي بود که در برخي شاخه ها به زعم شواهد موجود درستي و مطابق با انتظار صورت گرفته بود ليکن در چند بخش نيز محل ابهام است؛ اينکه برخي مديران به واسطه سازمان داراي نفوذ خود در صنعت بيمه موفق شوند علي رغم عملکرد ناموفق خود جايزه اي را محصول فعاليت و تلاش يک ساله خود بدانند به دور از انصاف است و حاکي از آن است که بخشي از اين جوايز بيش از پايبندي بر اصول و شاخص هاي معرفي شده، نشان از قدرت روابط است.
در پايان نيز ضمن مطالبه پاسخگويي و شفافيت برگزار کنندگان و هيئت محترم داوران جشنواره در مورد سوالات و ابهامات موجود با يادآوري اين نکته که تلاش هاي اين چنيني در جهت حرفه اي گري و تخصصي سازي فعاليت هاي روابط عمومي در صنعت بيمه به زعم تمام کاستي ها قابل تقدير است، اميد مي رود در دروه هاي آتي شاهد عملکردي منسجم تر، پايدارتر، شفاف تر با رعايت اصول احترام به نظر و آراء اعضاي شوراي مديران روابط عمومي صنعت بيمه در اين بخش بوده و وثوق عملي و علمي اين جشنواره به لطف تلاش مضاعف برگزار کنندگان آن ارتقا يابد چرا که جهد و اهتمام بيشتر در اين حوزه مجاليست براي حرکت روابط عمومي هاي شرکت هاي بيمه در جهت رويش و شکوفايي همگام با توسعه صنعت بيمه و فرصت آنکه عملکرد خود را در فضايي شفاف و رقابتي به بوته آزمايش بگذارد.

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` پوشش بي سابقه رسانه ها به مردن يک نهنگ
` با حذف آگهي هاي دولتي: چرخ رسانه هاي مکتوب از حرکت خواهد ايستاد
` پيش‌بيني فضاي سايبري تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟
` فضاي مجازي
` سرپرست مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صمت تغيير کرد
` گزارش جهاني ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها
` آنچه بايد بدانيم!/ تاکتيک ها
` تغييرات در اداره کل حوزه رياست، روابط‌عمومي و اموربين‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران
` گفتگو با يکي از مديران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعي اعتماد کنيم؟
` مدرس ارتباطات: نمي توان مردم را از تکنولوژي دور نگهداشت/ طبيعي است مردم فيلترينگ را دور بزنند



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

نظر شما