شناسهٔ خبر: 30040218 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوچولوهای پلاستیکی در فکر تسخیر سینماها

همان‌طور که انتظار می‌رفت کمپانی آلمانی Playmobil و رقیب کمپانی لگو، فیلمی با نقش‌آفرینی اسباب‌بازی‌های کوچک پلاستیکی عرضه می‌کند.

صاحب‌خبر -

 کوچولوهای پلاستیکی در فکر تسخیر سینماها

همان‌طور که انتظار می‌رفت کمپانی آلمانی Playmobil و رقیب کمپانی لگو، فیلمی با نقش‌آفرینی اسباب‌بازی‌های کوچک پلاستیکی عرضه می‌کند. به نقل از اسلش‌فیلم، کمپانی Playmobil رقیب آلمانی «لگو» نیز فیلم سینمایی اسباب بازی های خود را روانه سینماها خواهد کرد.

تریلر این فیلم با نام «Playmobil: The Movie» ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در رسانه‌های اینترنتی جهان منتشر شد. حدس و گمانه‌ها درباره ساخت این فیلم از زمان اکران فیلم فانتزی«لگو»(۲۰۱۴) وجود داشت و به قول کارشناسان موضوع فقط بر سر زمان بود زیرا این گمان همیشه وجود داشت که مسئولان کمپانی Playmobil بالاخره از خود خواهند پرسید که وقتی لگو توانسته است فیلم خود را عرضه کند ما چرا این کار را نکنیم؟

پلی‌موبیل یک کمپانی تولید اسباب بازی مستقر در زیرندورف آلمان است. این کمپانی خط تولید محصولاتی همچون شرکت دانمارکی «لگو» دارد که شامل عروسک های مختلف به همراه محیط زندگی آنان است. تفاوت عمده محصولات این کمپانی با لگو کمتر بودن تکه‌های آن و به تبع آن بزرگ تر بودن قطعات این اسباب بازی‌ها است. موضوع فیلم کمپانی پلی‌موبیل درباره یک جفت خواهر و برادر است که طی ماجرایی به عروسک های پلاستیکی بدل شده و گذرشان به دنیای فانتزی آنها می‌افتد. آدام لمبرت، دنیل رادکلیف، جیم گافیکان، مگان ترینر و آنیا تیلورجوی بازیگران و صداپیشگان این فیلم هستند تا نشان دهد سازندگان پلی‌موبیل به شدت به دنبال آن هستند که محبوبیت فیلم «لگو» و دنباله‌های آن را از آن خود کنند.

«سوگلی» و «رُما» بهترین‌های حلقه منتقدان

حلقه منتقدان فیلم کانزاس و فینیکس بهترین‌های سال جهان را معرفی کردند. حلقه منتقدان فیلم کانزاس‌سیتی یک شنبه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) فهرست برندگان جوایز سال ۲۰۱۸ خود را اعلام کرد. در این دوره برای اولین بار پس از سال ۱۹۹۲ و چهارمین بار در طول تاریخ ۵۳ ساله جوایز حلقه منتقدان، بالاترین جایزه به ۲ فیلم به صورت مشترک رسید. «رُما» و «سوگلی» ۲ فیلم محبوب این روزهای فصل جوایز به طور مشترک جایزه بهترین فیلم را از آن خود کردند. حلقه منتقدان فیلم کانزاس‌سیتی که از سال ۱۹۶۶ ایجاد شده از لحاظ قدمت دومین حلقه منتقدان در ایالات متحده آمریکا است. از فیلم های اخیر برنده جایزه بهترین فیلم حلقه منتقدان فیلم کانزاس‌سیتی می توان به «برو بیرون»، «منچستر بای‌دسی» «مکس دیوانه: جاده خشم»، « بِردمن»، «۱۲ سال بردگی» اشاره کرد.  همچنین روز جمعه ۱۴ دسامبر بیست و سوم آذر، حلقه منتقدان فیلم فینیکس فهرست برندگان جوایز امسال خود را اعلام کرد. در فهرست جوایز حلقه منتقدان فیلم فینیکس نیز رقابت اصلی میان دو فیلم «سوگلی» و«رُما» بود که در نهایت جایزه اصلی به فیلم «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس رسید.

 

 

 

نظر شما