شناسهٔ خبر: 30039320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وسایل بازی استانداردسازی شوند

خنده و جیغ کودکان آذربایجان‌غربی در شهربازی‌های غیر استاندارد!

روزنامه جوان

پروژه احداث بزرگ‌ترین شهربازی شمال غرب کشور که قرار بود در استان آذربایجان‌غربی احداث شود، در حد وعده باقی مانده و هنوز در محوطه آن آجری روی آجر گذاشته نشده است.

صاحب‌خبر -
سرويس ايران جوان آنلاين: پروژه احداث بزرگ‌ترین شهربازی شمال غرب کشور که قرار بود در استان آذربایجان‌غربی احداث شود، در حد وعده باقی مانده و هنوز در محوطه آن آجری روی آجر گذاشته نشده است. وضعیت وسایل بازی پارک‌ها و شهربازی‌های این استان مطلوب نیست و ۲۵ هزار کودک آذربایجان‌غربی در حالی از این وسایل استفاده می‌کنند که نمی‌دانند به دلیل غیراستاندارد بودن برخی از آن‌ها ممکن است هر لحظه حادثه‌ای هر چند کوچک برایشان رخ دهد.

صدای قهقهه و خنده کودکان در بین وسایل بازی تمام محوطه را پر کرده است. بچه‌ها التماس آمیز به مادر و پدرشان نگاه می‌کنند و فقط یک بار دیگر بازی‌کردن را می‌خواهند و والدین در دوراهی رضایت دادن برای شنیدن صدای خوشحالی کودکشان و نگرانی از غیراستاندارد بودن وسایل بازی می‌مانند. وسایل بازی که بار‌ها و بار‌ها تأکید شده است که بازی کردن با آن‌ها ممکن است هر لحظه حادثه‌ای را رقم بزنند و طی سال‌های گذشته هم بستر حوادث متعددی، چون سقوط و جراحت بوده‌اند. با این حال مادر‌ها و پدر‌ها نمی‌توانند جلوی بازی کودکان را بگیرند و بالاخره رضایت می‌دهند. این وضعیت والدین ۲۵ هزار کودکی است که در استان آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند و شهر و روستایشان از کمترین خدمات تفریحی استاندارد برخوردار است. در این خصوص مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی تأکید می‌کند: «فضا‌های بازی و تفریحی استان نیازمند مناسب‌سازی است.» سعید فریور می‌افزاید: «فضا‌های بازی و تفریحی در سطح استان به ویژه کلانشهر ارومیه با وجود اقدامات انجام شده، همچنان به طور کامل استاندارد نیستند.»

کودکان در انتظار افتتاح یک شهربازی

بنابر این با توجه به نیاز جمعیتی استان آذربایجان‌غربی به وسایل بازی، قرار بود شهریورماه سال‌جاری مدرن‌ترین شهربازی شمال‌غرب کشور در این استان افتتاح شود. با این حال این طرح که مدت‌هاست آغاز شده، زمان بهره‌برداری‌اش از مناسبتی به مناسبت دیگر در حال انتقال است و هیچ کدام از وعده‌های متولیان استانی در خصوص آن عملی نمی‌شود. عضو شورای شهر ارومیه کمی قبل‌تر گفته بود که ۱۴ دستگاه متنوع برای شهربازی خریداری شده که ۱۲ دستگاه آن نصب‌شده است و بعد از پایان نصب چرخ‌وفلک، شهربازی به طور کامل تکمیل می‌شود. عادل فتاحی در این خصوص تأکید کرده بود که کار‌های عمرانی شهربازی به اتمام رسیده است، اما منتظر صدور دستور افتتاح از سوی استانداری هستند. گفته می‌شود که کل زیرساخت شهربازی ۶۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است. با این حال همچنان بخش‌هایی از این مجموعه هنوز ناقص است و برخی مدعی هستند که همین نقص‌ها منجر به تأخیر در افتتاح این واحد تفریحی شده است. مشکل راه‌های دسترسی، تکمیل نبودن مسجد شهربازی، پارکینگ و ... از این دست مشکلات عنوان می‌شوند. علاوه بر این برخلاف اینکه ادعا شده بود که مدرن‌ترین شهربازی شمال غرب خاورمیانه در این استان احداث شود، اما حسین پناهی دیگر عضو شورای شهر ارومیه معتقد است که این شهربازی که در حال ساخت است به هیچ عنوان مدرن نیست. با این حال مردم آذربایجان غربی که مدت‌هاست در انتظار افتتاح یک شهربازی هستند، می‌خواهند هرچه سریع‌تر این شهربازی با وسایل بازی استاندارد افتتاح شود. اما این پروژه هم اسیر وعده‌های بی‌سرانجام شده است. طرحی که می‌توانست نیاز بخشی از کودکان استان را برطرف کند. از همین رو ضروری است هرچه سریع‌تر مسئولان استان آذربایجان غربی طرح‌هایی را در خصوص نصب و استاندارد‌سازی وسایل بازی در استان دنبال کنند و بالاخره به این نگرانی خانواده‌ها در خصوص حادثه‌خیز بودن وسایل بازی خاتمه دهند.

نظر شما