شناسهٔ خبر: 30039285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پایان ماجرای ۲ گردشگر فرانسوی گرفتار برف در جاده مریوان

ایرنا گزارش داد: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: نیروهای امداد و نجات این جمعیت، دو گردشگر فرانسوی را که در جاده قدیم سنندج - مریوان گرفتار برف شده بودند، نجات دادند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر محمدی اظهار داشت: دو گردشگر فرانسوی (زن و مرد) که به قصد بازدید از روستای نوره به این منطقه سفر کرده بودند در حین بازگشت به سنندج، گرفتار بارش سنگین برف و کولاک شدند.

وی با بیان اینکه دو راهنمای سنندجی نیز این زن و مرد گردشگر فرانسوی را همراهی می کردند، اضافه کرد: یکی از تیم های امداد و نجات هلال احمر بعد از تماس آنان و درخواست کمک شان بلافاصله به منطقه اعزام و اقدام به نجات این چهار نفر کرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: گردشگران فرانسوی بعد از عملیات نجات، دست نوشته ای را به نشانه تقدیر از زحمات تیم امداد و نجات هلال احمر استان کردستان تقدیم آنان کردند.

محمدی با اشاره به اینکه طرح امداد زمستانی این جمعیت از ۲۲ آذر آغاز شده است و تا ۲۳ اسفند سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح ۱۰ پایگاه ثابت، ۶ پایگاه موقت، ۱۰ تیم پشتیبان، یک تیم واکنش سریع، ۴۲ دستگاه خودرو امدادی و یک امداد هوایی (مستقر در فرودگاه سنندج) مشارکت دارند.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده ای، ۱۰۰ تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از ۴۰ هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

۶۰۶۰

نظر شما