شناسهٔ خبر: 30039175 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

واگذاری سرخابی‌های پایتخت جدی است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه دولت دوازدهم موافق واگذاری 2 تیم به بخش خصوصی است گفت: این مرتبه 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس بعنوان 2 شرکت به خریداران عرضه شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط تلفنی با تیتر امشب گفت: با توقف 3 و نیم ساله مجددا برای فروش 2 تیم استقلال و پیروزی به بخش خصوصی مهیا شده است.
پوری‌حسینی افزود: فرصت کافی و برابر برای همه علاقمندان از طریق مزایده و مشخص شدن قیمت پایه توسط هیئت واگذاری اعلام خواهد شد.
واگذاری سرخابی‌های پایتخت
رئيس سازمان خصوصي سازی با بیان اینکه این باشگاه ها بورسی نیستند گفت: مراحل ارزيابي و قيمت گذاری استقلال و پرسپوليس حداكثر تا 2 ماه آينده انجام خواهد شد.
 
وی در مورد علت توقف 3 و نیم ساله فروش این 2 تیم پایتخت گفت: حدود 135 نماینده مجلس به هیئت وزیران نامه نوشتند و توقف فروش
 استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را خواستار شدند.
او با بیان اینکه تصمیم بر این است که دولت بجای فروش برند و ورزشگاه، این مرتبه سهام یک شرکت فروخته شود، افزود: تا قبل از عيد مزايده واگذاری استقلال و پرسپوليس انجام می شود.
او افزود: امیدواریم کسانی که اهل فوتبال و علاقمند هستند بر خلاف دوره های قبل پیش قدم شوند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد قیمت پایه این 2 باشگاه گفت: قیمت پایه دست هیئت واگذاری است از طرفی همه چیز پول نیست.


واگذاری سرخابی‌های پایتخت 
نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: دارایی فیزیکی در فروش سرخابی‌های پایتخت وجود ندارد بلکه فروش 2 برند است.
سلاح ورزی گفت: بهترین حالت برای واگذاری این 2 تیم به بخش خصوصی عرضه آن از طریق بورس است تا بخش خصوصی در بازار سرمایه برای سرخابی ها تامین سرمایه کند.
او افزود: حتی می توان در این مقوله از تجربه مشابه کشورهای دیگر هم استفاده کرد.
 
 
  واگذاری سرخابی‌های پایتخت
مدیرعامل پیشین استقلال تهران با بیان اینکه برخورد تاجر مآبانه به نتیجه ای نمی رسد گفت: برند باشگاه استقلال را 10 سال پیش 35 میلیارد تومان قیمت گذاری کردند و الآن حدود 500 میلیارد تومان، سوال اینجاست که دولت در این چند ساله 20 میلیارد برای باشگاه هزینه نکرده است و بقیه هزینه را مدیران و بازیکنان استقال پرداخت کرده اند سهم آنها چه می شوند؟
 علی فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه باید سهام سرخابی باید به اهل آن واگذار شود افزود: نباید به نقطه اول در چند سال پیش برگردیم.

  واگذاری سرخابی‌های پایتخت جدی است
حبیب کاشانی مدیرعامل پیشین پرسپولیس تهران در گفتگو با تیتر امشب با ابراز خوشحالی از واگذاری 2 تیم به بخش خصوصی افزود: در تمام دنیا چنین اتفاقاتی می افتد، ممکن است از آنطرف آب هم برای خرید اقدام کنند.
مدیرعامل پیشین پرسپولیس تهران با اشاره به اینکه از نظر فیزیکی این باشگاهها چیزی برای فروش ندارد گفت: مهمترین دارایی آنها هواداران و پیشکسوتان هستند که آنها هم که پولی برای خرید برند باشگاه ندارند.
کاشانی گفت: در واگذاری سرخابی ها نگاه مادی نباید وجود داشته باشد.

نظر شما