شناسهٔ خبر: 30038769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

میرسلیم در دانشگاه گیلان:

برای دانش، پژوهش و فناوری متناسب با کرامت انسانی عمل کنیم/ سند ۲۰۳۰ شیوه‌ای برای هدایت ارزش‌های غربی

همایش «دستاورد‌های چهل ساله انقلاب و راهکار‌های عبور از مشکلات» با حضور مصطفی میرسلیم عضو تشخیص مصلحت نظام در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش «دستاورد‌های چهل ساله انقلاب و راهکار‌های عبور از مشکلات»  با حضور مصطفی میرسلیم عضو تشخیص مصلحت نظام،  وحیدی نژاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، علوی رئیس شورای شهر رشت، کربلایی دبیر حزب موتلفه گیلان  در که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

مصطفی میرسلیم عضو تشخیص مصلحت نظام  در این همایش گفت: یکی از افتخارات سال‌های خدمت خود را سرپرستی بنیاد امور جنگ زدگان است در آن زمان به دنبال مقام و حقوق نبودیم و خوشبختانه خدمات ارزنده‌ای به آوارگان ارائه شد.

میرسلیم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مهمترین و اصلی‌ترین شعار انقلاب دانست و افزود: «استقلال» یکی از دستاورد‌های انقلاب است که برای ما ارزان تمام نشد و هنوز بهای آن را پرداخت می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در گذشته جایگاه و وظایف کشور ما در دنیا توسط قدرت‌های استکباری ترسیم شده بود، تصریح کرد: ایران از نظر سیاسی و جغرافیایی در منطقه حساسی واقع شده و از منابع سرشار نفت و گاز برخوردار است. در واقع اولین کشور خاورمیانه بودیم که نفت و گاز ما کشف و استخراج شد، انگلیس و سپس آمریکا تصمیم گرفتند که ایران سهم مهمی در برآوردن نیاز‌های انرژی و تامین سوخت جهان داشته باشد.

وی با اشاره به احداث بزرگترین پالایشگاه نفت جهان در آبادان، بیان کرد: ملی شدن صنعت نفت که در زمان دولت دکتر مصدق صورت گرفت، مایه نگرانی انگلیس شد لذا بعد از ملی شدن صنعت نفت ایران، همان انحرافی را که در انقلاب مشروطه ایجاد و آن را تبدیل به مشروطه انگلیسی و رضاخانی کردند، در صنعت ملی شدن نفت پیاده کردند و دولت ملی را کنار زده و پای دولت انگلیسی و آمریکایی را به کشور باز کردند.

میر سلیم با بیان اینکه وقایع ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران به دنبال سیاست‌های انگلیس و آمریکا علیه استقلال کشور اتفاق افتاد، گفت: قدرت‌های استکباری نمی‌خواستند ندای استقلال از حنجره مردم ما بلند شود بعد از ۲۵ سال توانستیم به رهبری انقلابی‌ترین مرد جهان استقلال خودمان را به دست آوریم و اکنون باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خسارت‌های مادی و معنوی هشت سال جنگ تحمیلی برای کشور، اظهار کرد: در آن دوران شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کردند و امروز تحریم‌ها سومین مرحله از همان تحریم هاست لذا تحریم‌های اول و دوم به ثمر نرسید، اما دشمن همچنان دست بردار نیست و از تاریخ عبرت نمی‌گیرد.

رئیس شورای مرکزی جبهه موتلفه اسلامی اعمال تحریم‌ها را در راستای مجموعه اقدامات طراحی شده برای به زانو درآوردن ملت ایران در استقلال خواهی دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در طول چهل سال گذشته همواره آمادگی خود را برای کمک به ایران، به شرط دست برداشتن از استقلال اعلام کرده است. در طول این سال‌ها برخی فریب وعده‌های غرب را خورده اند، اما همچنان استقلال ما پابرجاست.

وی طرح جهانی شدن را اقدامی جهت مهار کردن کشور‌ها دانست که از دهه ۸۰ میلادی مطرح است و تاکید کرد: طرح جهانی شدن دارای ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. شکل گیری شرکت‌های چندملیتی با هدف تجارت بین الملل وجه اقتصادی جهانی شدن است و این شرکت‌ها بر تمام دنیا سیطره دارند و بر سرنوشت کشور‌ها موثر هستند.

میرسلیم تضعیف کانون خانواده را وجه اجتماعی جهانی شدن دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی در برابر این وجه بسیار مقاومت کرده، اما آمار‌ها در حوزه طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، مصرف دخانیات و... نشان می‌دهد که در حفظ کیان خانواده موفق نبودیم و هجمه‌ها علیه ما اثر گذاشته است.

وی با اشاره به آثار و علایم جهانی شدن در حوزه فرهنگ، تاکید کرد: سال ۱۳۶۸ بحث شبیخون فرهنگی علیه جمهوری اسلامی به واسطه قاچاق فیلم‌های ویدیویی مطرح شد، اما امروز ماهواره‌ها و فضای مجازی وجه اصلی جهانی شدن فرهنگ را تشکیل می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جهانی شدن سیاست موجب شده کشور‌ها در داخل مرز‌های خود نیز تصمیم گیرنده نباشند، اظهار کرد: در برخی از کشور‌ها مردم سالاری و انتخابات مضحکه است و تصمیم گیری‌ها توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد. جهانی شدن در بخش نظامی نیز جنبه سخت افزاری ندارد و یک محل درآمد تلقی می‌شود. امروز آمریکا بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده سلاح در دنیاست و برای فروش سلاح‌های خود باید احساس نگرانی، بدبینی و اختلاف بین کشور‌های همسایه ایجاد کند و با بالا بردن اشتهای آنان برای خرید سلاح، بازار فروش خود را گرم نگه دارد.

میرسلیم با اشاره به تلاش کشور‌های جهان اول برای فروش همه کالا‌های تولیدشده خود در جهان، گفت: برای فروش کالا باید بازار ایجاد شود و بازار نیازمند ایجاد علاقه است، اما علایق و سلایق کشور‌ها به لحاظ فرهنگی، تمدنی و اعتقادی با کالا‌های تولیدشده توسط آمریکا و اروپا سازگار نیست و لذا آنان درصدد اصلاح فرهنگ و تمدن و اعتقادات مردم دنیا هستند.

رئیس شورای مرکزی جبهه موتلفه اسلامی اولین روش استکبار برای طرح جهانی شدن را برخورد مستقیم و سپس استفاده از شیوه‌های بین المللی دانست و بیان کرد: غرب تشکیلاتی را بنا و قواعدی را ایجاد کرد و همه کشور‌ها آن‌ها را قبول کردند کشوری که این قواعد را نپذیرد، به انزوا کشیده خواهد شد و ناگزیر به تسلیم است. سند ۲۰۳۰ یکی از همین شیوه‌های بین المللی برای هدایت ارزش‌های حاکم بر کشور‌ها به سمت ارزش‌های غربی است. سند ۲۰۳۰ «عادی سازی» روابطی را برای دانش آموزان دنبال می‌کند که ما بر مبنای اسلام آن‌ها را نمی‌پذیریم.
 
لازم به ذکر است، با وجود قطعی برق در اواسط برنامه بازهم دانشجویان تا انتهای مراسم حضور داشتند و با مدیریت کادر اجرایی مراسم پرسش پرسخ دانشجویی به خوبی انجام گرفت.

نظر شما