شناسهٔ خبر: 30037714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حمایت از استعفای دسته جمعی خود

نمایندگان اصفهان در مجلس با برگزاری تجمع مخالفت کردند

اصفهان- ایرنا- مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به مردم استان با برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی در حمایت از استعفای دسته جمعی خود مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بیانیه مجمع نمایندگان اصفهان خطاب به مردم که شامگاه دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت: آمده است: ما نمایندگان استان در مجلس دهم، از ابتدای شروع کار، بدلیل مشکلات حوزه آب اعم از آشامیدنی، کشاورزی و صنعت تا زمان اعلام استعفاء، بصورت منسجم و به دور از گرایش‌ سیاسی، از تمام ظرفیت و اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات بر اساس قانون توزیع عادلانه و مصوبات شورایعالی آب استفاده کردیم.
در این بیانیه افزوده شده است: قول رییس‌ جمهوری در وعده انتخاباتی در جمع مردم اصفهان برای نجات زاینده‌رود و تصمیمات مجامع قانونی در استان و مرکز که حداقل‌ها را تأمین می‌کرد، باعث شد تا با درک شرایط زمانی و تحمل و صبوری و بصورت مجدانه، امور را پیگیری کنیم.
ادامه بیانیه مجمع نمایندگان اصفهان حاکیست: تذکرات شفاهی، کتبی، سئوال از وزیر نیرو، جلسات متعدد با رئیس مجلس، معاون اول ریاست جمهوری، ریاست سازمان برنامه و بودجه و درخواست چندین ماهه وقت از رییس‌ جمهوری، بخشی از اقداماتی بوده که برای حل مساله آب استان انجام‌ شده است.
در این بیانیه آمده است: در لایحه بودجه سال 1398 ردیف‌ هایی از اعتبارات آب آشامیدنی، پس از پذیرش سازمان برنامه‌ و بودجه، بطورکلی حذف و این اقدام باعث شد تا امید ما برای تأمین حداقل‌ها، آن هم برای آب آشامیدنی مردم، به یأس تبدیل شود.
نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزوده اند: به این دلیل استعفای دسته ‌جمعی(19 نفر) خود را تقدیم مجلس کردیم، لذا اینک لازم دانستیم تا ضمن اطلاع‌رسانی به مردم شریف استان، نکاتی را هم به آنان یادآور شویم.
در بیانیه مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید شده است: بالاترین پشتوانه مردم برای حل مشکل در شرایط حساس منطقه‌ای و کشور، دقت در اهمیت موضوع و نوع رفتاری است که اجازه هیچگونه سوءاستفاده به دشمنان دین، نظام و انقلاب اسلامی داده نشود.
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ضمن قدردانی از اعلام حمایت حضوری، کتبی و ارسال تومارهای مختلف مردم در این پیوند، تاکید کرده اند که به ‌هیچ ‌وجه برپایی تجمع و راهپیمایی در حمایت از استعفای خود را خواستار نیستند.
نمایندگان مستعفی استان در مجلس در بیانیه خود از نماینده ولی‌فقیه و امام ‌جمعه اصفهان و دیگر ائمه جمعه استان، مسوولان، اقشار مختلف بخصوص کشاورزان و تولیدکنندگان، فعالان عرصه صنعت و بازرگانی، تشکر کرده اند.
با این وجود، صادرکنندگان بیانیه خاطرنشان کرده اند: تقدیم استعفاء به مجلس به معنای رها کردن پیگیری‌های مجدانه برای تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست و برای حل معضلات استان بخصوص موضوع زاینده‌رود با جدیت پیگیر موضوع هستیم که ان شاالله با دعای خیر شما مردم با تقوا به نتیجه برسد.
مجلس شورای اسلامی، امروز پس از یک هفته تعطیلی به ریاست علی لاریجانی با حضور 223 نفر از نمایندگان تشکیل جلسه داد که بر اساس اعلام مجمع نمایندگان اصفهان، نمایندگان این استان از شرکت در آن خودداری کردند و در اقدامی اعتراض آمیز به جای حضور در مجلس در دفتر آیت‌ الله یوسف طباطبایی ‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان، جلسه برگزار کردند.
از بین نمایندگان امضاکننده بیانیه یاد شده، ناهید تاج الدین و حمیدرضا فولادگر نمایندگان شهرستان اصفهان و مرتضی صفایی نطنزی نماینده نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، در دفتر امام جمعه اصفهان حاضر نشدند.
به گزارش ایرنا، 14 آذر سالجاری 19 نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مقام اعتراض به آنچه که 'عدم تحقق وعده‌های دولت در خصوص جاری شدن آب زاینده رود' خواندند، کناره گیری خود را از سمت نمایندگی مردم در مجلس را اعلام کردند.
زاینده‌ رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به طول 350 کیلومتر است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌ رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.
این رودخانه در دهه های اخیر بدلیل خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت، به یک رودخانه فصلی تبدیل و در پایین دست در بیشتر ایام سال و بویژه در فصول گرم با خشکی مواجه شده است.
خشکی این رودخانه، خشکسالی های متوالی و کمبود منابع آبی، هم اینک مشکلات بی سابقه ای را در همه بخش های استان اصفهان بوجود آورده است.
7150 /6027

نظر شما