شناسهٔ خبر: 30037389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد در گردنه مایین بلاغ تکاب بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب گفت: تردد در گردنه مایین بلاغ در 35 کیلومتری این محور به علت بارش برف و کولاک و یخبندان، بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

سروان بابک رضا نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه برای تردد در این محور به طور حتم زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.
وی بیان کرد: گردنه مایین بلاغ در محور تکاب - شاهین دژ هم اینک لغزنده بوده و در ساعت های پایانی شب نیز یخبندان این محور را فرا می گیرد و لازم است شهروندان از تردد شبانه در این گردنه سخت گذر خودداری کنند.
فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب ادامه داد: عصر امروز چند دستگاه خودرو سواری در این محور که فاقد زنجیر چرخ بودند با امدادرسانی ماموران پلیس راه به زنجیر چرخ مجهز شده و قادر به حرکت شدند.
سروان رضانژاد با بیان اینکه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در این محور جلوگیری می شود، افزود: تردد خودروهای سنگین از جمله کامیون و تریلی و وانت بار، سواری پیکان، پژو روا و آردی در گردنه مایین بلاغ تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شده است.
وی گفت: به تمامی رانندگان توصیه می شود قبل از حرکت و تردد در جاده های برفی ضمن بازدید وسیله نقلیه خود از جهت فنی از جمله چراغ ها، آب رادیاتور و آبپاش، از سالم بودن برف پاک کن و بخاری خودرو اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی، پتوی گرم و سوخت کافی به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بارش برف از صبح امروز تکاب را فراگرفته است؛ راه دسترسی این شهرستان سخت گذر بوده و دارای گردنه ها و پیچ های خطرناکی به خصوص در مناطق مایین بلاغ و ساروق است.
7514/6185/3072

نظر شما