شناسهٔ خبر: 30037157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سیدصالح هندی مطرح کرد؛

نیاز 300 میلیون دلاری برای اکتشاف گاز در دریای عمان

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: برای اکتشاف ذخائر گازی در دریای عمان و عمق 800 متری نیاز به سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سیدصالح هندی در نشست‌خبری که بعدازظهر امروز در محل شرکت ملی حفاری نفت ایران برگزار شد با اشاره به اینکه برای انجام عملیات اکتشاف حدود 60 نقطه از سطح کشور مورد مطالعه قرار می‌گیرند، گفت: مناطق غربی، شمال شرقی و خلیج‌فارس برای حفر چاه‌های اکتشافی در کشور اولویت دارند.

وی با بیان اینکه وجود ذخایر گازی در دریای عمان تأیید شده است، گفت: باید به این نکته مهم اشاره کرد که ذخایر گازی در عمق 800 متری دریای عمان وجود دارد که برای اکتشاف آن سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیون دلاری نیاز است و در شرایط کنونی برای بررسی فاز دوم هیدرات‌ها در دریای عمان تفاهم‌هایی انجام‌شده است.

هندی اضافه کرد:کشف منابع گازی در دریای عمان با توجه به نزدیک بودن این دریا به پاکستان و همچنین قرار گرفتن تنگه هرمز قبل از دریای عمان می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی از وجود حدود 40 مخزن گازی کشف‌شده که هنوز توسعه‌نیافته است در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: متأسفانه در بخش پژوهش به‌جای اینکه مشکل مالی داشته باشیم مشکل دانشی داریم که وقوع این اتفاق نشان می‌دهد که به حوزه دانش‌پروری در حوزه نفت کمتر پرداخت‌شده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: وجود منابع هیدروکربوری در منطقه بستان‌آباد و میانه در آذربایجان شرقی تأیید می‌شود، اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که به‌ طور کلی منطقه آذربایجان در شمال غرب ایران چندان نفت‌خیز نیست.

انتهای پیام/4094/پ

نظر شما