شناسهٔ خبر: 30036750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ناطق نوری: دستیابی به برجام تصمیم عاقلانه ای بود

صاحب‌خبر -
خرداد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که ایران طرفدار صلح است، گفت: توافق نامه برجام تصمیمی بسیار عاقلانه بود که پای آن ایستاده ایم.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عصر دوشنبه در نخستین‌کنگره بین المللی سرباز صلح که در سالن‌همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه در برجام ما بسیار درست عمل کردیم، اظهار داشت: برجام تصمیمی بسیار عاقلانه ای بود؛ رهبر معظم انقلاب پیش از این توافق نامه، هوشمندانه گفتند بروید مذاکره کنید اما مراقب باشید که امریکایی ها حقه بازند.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که زیر این پیمان زدند طرفداران دروغین حقوق بشر هستند، تصریح‌ کرد: ما به دنیا اعلام‌‌ کردیم که دوستدار صلح هستیم و پای برجام ایستاده ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اسلام هیچگاه در ابتدا دستور حمله نمی دهد، افزود: سربازان ‌ما مقابل دشمن ایستادند اما به میدان رفتند تا جلوی تعارض را بگیرند و صلح برقرار شود.
ناطق نوری افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران با دست خالی جانانه در مقابل صدام و تمام قدرت های جهان ایستادند و با چنگ و دندان از خاک و سرزمین خود دفاع کردند.
وی با بیان اینکه ما به نسل جدید جفا کردیم، گفت: نتوانستیم آنگونه که شایسته است واقعیت های دفاع مقدس را به نسل جوان خود معرفی کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای که شعار صلح و حقوق بشر در جهان سر می دهند، دروغگو و عوام فریب هستند، عنوان کرد: تمام قدرت های جهان و کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، در آن روز طرفدار صدام‌‌‌ شدند و بمب های شیمیایی را در اختیار او قرار دادند تا انسان‌ ها را مظلومانه شهید کند.
ناطق نوری در یخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت:پس از اینکه ساختمان های دوقلوی نیویورک ‌زده شد، بوش رییس جمهوری امریکا اعلام کرد که جنگ های صلیبی یعنی جنگ‌ اسلام‌ با مسیحیت آغاز شده است.
وی با بیان اینکه حادثه یازده سپتامبر نقشه هماهنگ امریکا با صهیونیست ها بود، گفت: آنها دیدند که انقلاب اسلامی‌می تواند زمینه ساز و الگویی برای حوانان دیگر کشور ها باشد، از این رو به بهانه یازده سپتامبر به دنبال ایجاد اسلام‌ هراسی افتادند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عده ای را به این بهانه گرفتند و در زندان های ابوقریب آموزش دادند که چگونه خشونت را بست دهند؛ اگر چهره این افراد در آن زمان ببینیم چهره داعشی های امروز است.
ناطق نوری با بیان اینکه امریکایی ها امروز به بهانه هایی از تروریست های داعش در منطقه حمایت می کنند، اظهارداشت: اسلام دین صلح، ضد خشونت و حامی عدالت است.

نظر شما