شناسهٔ خبر: 30035935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری:

دانشگاهیان در برنامه‌های نماز حضور پررنگ داشته باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که باعث حضور پررنگ دانشگاهیان در نماز جماعت می‌شود حضور اعضای هیأت رئیسه در صف نماز جماعت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری، ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با تأکید بر اهمیت حضور در نماز جماعت گفت: نماز جماعت باعث بالا رفتن و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری در دانشگاهیان می‌شود و در قران کریم نیز در آیات بسیاری بر این اهمیت تأکید شده و همه این تأکیدات نشان از اهمیت بالای آن در دین مبین اسلام است.

وی نماز را از برنامه‌های مهم فرهنگی دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: ترویج فرهنگ نماز از اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها است و اهتمام به آن مورد توجه جدی رؤسای واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: مسئولان با استفاده از شیوه‌های مناسب و جدید زمینه حضور هر چه بیشتر دانشگاهیان، در فعالیت‌های فرهنگی و نماز را فراهم کنند.

طاهری، حضور پررنگ اعضای هیأت رئیسه در نماز جماعت را خواستار شد و تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که باعث تشویق و حضور پررنگ دانشگاهیان در امر نماز جماعت در دانشگاه‌ها می‌شود حضور به‌موقع و پررنگ اعضای هیات رئیسه در صف نماز جماعت در دانشگاه است که ترغیب کارکنان، استادان و دانشجویان را به همراه دارد.

وی نقش‌آفرینی خوب بسیج دانشجویی در عرصه‌های مختلف و مهم جامعه را یادآور شد و اظهار کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید با درک شرایط سنی دانشجویان بسیجی، زمینه پرورش نسل جوان مؤمن، انقلابی و ارزشی را مهیا کنند و عرصه را برای حضور نیروهای جوان بسیجی و انقلابی در برنامه‌های مختلف فراهم کرده و از عملکرد آنها حمایت و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/4121

نظر شما