شناسهٔ خبر: 30035865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛

استقرار جنگنده‌های «سوخو- 27» و«سوخو- 30 روسیه در کریمه

وزارت دفاع روسیه از استقرار چند فروند جنگنده خود از نوع «سوخو» در یک پایگاه هوایی در شبه جزیره کریمه خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه از استقرار بیش از 10 فروند جنگنده‌ «سوخو-27» و «سوخو-30» خود  در کریمه خبر داد.

  به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» ، بیانیه وزارت دفاع روسیه در این زمینه بعد از آن اعلام شد که  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور اوکراین را به مهیا شدن برای اقدام‌های تحریک کننده در نزدیک کریمه و قبل از خاتمه سال جاری میلادی متهم کرد.

به نوشته مسکو تایمز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «بلبک» مستقر شده‌اند. 

 


نمایی از پایگاه هوایی «بلبک» در کریمه

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد،  با وجود اقدام‌های تحریک آمیز کی‌یف، مسکو به دنبال آغاز جنگ با اوکراین نیست.

بنا بر این گزارش، لاوروف در گفت‌وگو با رادیو «کمسومولسکایا پراودا» تاکید کرد: «تا این حد می‌توانم به شما وعده دهم که  وارد جنگ با اوکراین نخواهیم شد.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که در حال حاضر هیچ لزومی برای خدشه‌دار شدن روابط دیپلماتیک میان مسکو و کی‌یف نیز وجود ندارد.

تنش‌های روسیه و اوکراین در چند هفته گذشته و هنگام ورود غیر قانونی سه فروند کشتی اوکراینی به بندر «کرچ» در کریمه اوج گرفت. در جریان این حادثه نیروهای روسی مستقر در منطقه با اقدام به موقع این سه کشتی نظامی اوکراینی را توقیف کردند.

 به دنبال این حادثه اوکراین در مرز با روسیه شروع به تقویت مواضع پدافندی خود کرد . این کشور حتی جنگنده‌هایی را به پایگاه‌های هوایی خود در مرز با روسیه مستقر کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما