شناسهٔ خبر: 30035787 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس انجمن مدیران صنایع سمنان:

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان متناسب با نیازها بازنگری شود

سمنان- ایرنا- رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: روند ارائه تسهیلات رونق تولید، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید و رکود در بازار فروش، بازنگری شود.

صاحب‌خبر -

رستم سعداللهی عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود تحریم های استکبار جهانی، یک نوع خودتحریمی در داخل کشور حاکم است و بعضی از بانک های عامل، وثیقه های با ارزش بسیار قابل توجه از بنگاه های اقتصادی برای ارائه تسهیلات طلب می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی باید ابزار تولید و محل تولید کالا به عنوان وثیقه از سوی بانک های عامل مطالبه شود و وسایل خارج از طرح نمی تواند گزینه های خوبی برای ضمانت باشد.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان ادامه داد: دولت آیین نامه های بسیار خوبی را برای حمایت از واحدهای صنعتی کشور در دست تدوین دارد که با اجرای این طرح ها بخش قابل توجهی از مشکلات بنگاه های اقتصادی کاهش می یابد.
سعداللهی اضافه کرد: به دلیل افزایش چند برابری قیمت دلار در بازار به نسبت سال گذشته، قیمت ماشین آلات خط تولید و بنگاه های اقتصادی افزایش یافته است که این ابزارها در این شرایط تحریمی منابع بسیار خوبی به عنوان وثیقه و ضمانت برای دریافت تسهیلات است.
وی تصریح کرد: در سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان اعتبارهای قابل توجهی برای توسعه اقتصادی مصوب شد که مسئولان پیگیر عملیاتی شدن این طرح های مصوب باشند.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینکه در چند روز گذشته با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت برخی مواد اولیه تولید کالا در کشور کاهش یافت، گفت: براساس گزارش ها، قیمت برخی مواد اولیه در بازار به نسبت ماه گذشته دست کم 30 درصد کاهش یافته است اما با شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی در استان 702 هزاری نفر سمنان فعال است.
7339/6103

نظر شما