شناسهٔ خبر: 30035768 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنده ها و بازنده های قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

تهران- ایرنا- تارنمای خبری «گل» در گزارشی با اشاره به مشخص شدن دیدارهای مرحله یک هشتم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، برنده ها و بازنده های این قرعه کشی را از حیث تلاقی تیم ها مورد بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری گل روز دوشنبه نوشت: قرعه کشی مرحله یک هشتم رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا در شهر «نیون» سوئیس برگزار شد و با مشخص شدن 16 تیم پایانی، رقابت هایی حساس و هیجان انگیز در انتطار فوتبال دوستان خواهد بود.
براساس برنامه اعلام شده، بازی‌های دور رفت در روزهای 13، 14، 19 و 20 فوریه 2019 (24، 25، 30بهمن و یکم اسفند 97) و بازی‌های دور برگشت در روزهای 5، 6، 13 و 13 مارس 2019 (14، 15، 22، 23 اسفندماه 97) برگزار خواهد شد.
فینال فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هم در ورزشگاه «واندا مترو پولیتانو» (ورزشگاه اختصاصی تیم اتلتیکو مادرید) برگزار می شود.

** برنده ها: لئوری سانه و منچسترسیتی
سانه فصل را با بی علاقگی آغاز کرد و همچنان آثار دعوت نشدن به تیم ملی آلمان برای حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه توسط «یوآخیم لو»، در وجود او دیده می شد اما وینگر مستعد آلمانی بدون توجه به اطراف و حواشی با سختکوشی و پشتکار به یکی از ارکان تفکیک ناپذیر خط حمله منچستر سیتی «پپ گواردیولا» تبدیل شد و حالا این فرصت را دارد تا شخصا به باشگاهی که او را به دنیای فوتبال معرفی کرده است یعنی «شالکه 04» ثابت کند تا چه اندازه پیشرفت کرده است.

** بازنده: خوزه مورینیو
مورینیو برای کمی شانس باید به کجا دخیل ببندد؟!
آقای خاص احتمالا برای اینکه در مرحله حذفی به تیم اسبقش یعنی پورتو برخورد کند، دعا کرده بود اما از بخت بد به تیمی که «نباید» رسید.. «کیلین امباپه»، «نیمار»، «ادینسون کاوانی» و دوستان به شیاطین سرخ متزلزل فعلی به دیده تحقیر می نگرند و از قرعه خود لذت می برند.
تیم تحت هدایت «توماس توخل» اگرچه در چند بازی مرحله گروهی عملکرد چندان چشمگیری از خود به نمایش نگذاشت اما زمانی که اجزای تیم در کنار یکدیگر به درستی فعالیت کنند، تقریبا مهار نشدنی خواهند بود.
که البته این موضوع در مورد یونایتد صدق نمی کند، در واقع شیاطین سرخ بین بحران و فاجعه نوسان می کنند و حتی خوش بین ترین هوادارشان هم دیگر امید چندانی به این فصل ندارد.

** برنده ها: رئال مادرید و بارسلونا
رئالی ها تا اینجای کار بدون «کریستانو رونالدو» و «زیدن الدین زیدان» و یک مربی اخراجی به نام «یولن لوپتگی» مسیر سخت و ناهمواری را پشت سر گذاشته اند؛ اما همچنان در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان حیطه تخصصی شان خوب عمل می کنند، حتی با وجود شکست سه بر صفر مقابل زسکا مسکو در آخرین دیدار مرحله گروهی؛ شکستی تلخ که روی چهره بی خط و خش آنان در اروپا، کمی سمباده کشید.
اما با توجه به تلاقی با آژاکس در نخستین دور حذفی نسبتا خوشحال خواهند بود، با این حال با توجه به نمایش های خوب تیم هلندی در مرحله گروهی و پیروزی 8 بر صفر آخر هفته شان در لیگ برتر این کشو و همچنین در اختیار داشتن چند جوان مستعد همچون «فرانک دی یونگ» و پسر طلایی شان یعنی «ماتیاس دی لایت» باید جانب احتیاط را رعایت کنند.
در سوی دیگر، آبی اناری ها هم پس از رهایی از دلهره های ناشی از احتمال هم قرعه شدن با پی اس وی، اینتر میلان و تاتنهام در مرحله گروهی، حالا کمترین نگرانی را هم بابت تقابل با لیون نخواهند داشت.
شاگردان «برونو جنسیو» به لطف نقشه های تاکتیکی مناسب و اجرای نقشه بازی کارآمد، مانع از آن شدند تا شاگردان «پپ گواردیولا» در بازی برگشت هم پیروز میدان باشند اما بارسلونای بهره مند از «لیونل مسی» داستان کاملا متفاوتی پیش روی آنها قرار خواهد داد.

** بازنده: لیورپول
سال گذشته در همین مرحله شانس با قرمزهای آنفیلد یار بود؛ آنها در مرحله گروهی با قرعه ای نسبتا آسان، تفریحی گل می زدند و به همراه پورتو به مرحله حذفی راه یافتند و تا مرحله یک چهارم به توانایی های خود کاملا اطمینان پیدا کرده بودند.
امسال اما قرعه کشی مرحله گروهی، لیورپولی ها را به چالش کشید؛ آنها در هر سه دیدار خارج از خانه شکست خوردند و تنها چیزی که برای تکمیل چهار شکست نیاز دارند، سفر به مونیخ و بازی مقابل بایرن در ورزشگاه آلیانس آرنا است.
شاگردان «یورگن کلوپ» پس از مواجهه با پاری سن ژرمن و ناپولی در مرحله گروهی اعتماد به نفس سرشاری به خرج دادند اما قرعه کشی مرحله یک هشتم هم زیاد به آنان رحم نکرد.
علاوه بر این، قرمزهای آنفیلد، «ویرجیل فن دایک» که به زعم بسیاری بهترین دفاع آخر جهان است را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت و در صورتی که مصدومان این تیم از حالا تا سال نو میلادی به مرز آمادگی نرسند، «روبرت لواندفسکی» برای نشان دادن کلاس بازی اش در تمام 90 دقیقه این بازی، لحظه شماری خواهد کرد.

** بازنده: یوونتوس
افتخار نبرد با اتلتیکو مادرید به بانوی پیر رسید؛ تیمی که حریفانی نام آشنا همچون منچستریونایتد و والنسیا را برای گذر از مرحله گروهی و صدرنشینی پشت سر گذاشته است.
رقابت های لیگ قهرمانان تا اینجای کار برای صدرنشین افسار گسیخته سری آ چندان سخت و طاقت فرسا نبوده است اما تجربه معمولا از تزلزل نماینده ایتالیایی در مراحل پایانی جام حکایت داشته است.
آنها فصل گذشته در حساس ترین برهه جام، توسط رئال مادرید از گردونه رقابت ها کنار رفتند اما انتقام خود را با ربودن «کریستیانو رونالدو» از کهکشانی ها گرفتند.
با این حال، یوونتوسی ها امیدوار بودند تا به قرعه ای بهتر از اتلتیکو برخورد کنند؛ تیمی که تحت هدایت «دیگو سیمئونه» آرژانتینی منسجم و مستحکم بوده و برای هر تیمی، تهدیدی جدی محسوب می شوند.
علاوه بر این، شاگردان سیمئونه امیدوارند تا فینال را در خانه و در برابر چشمان هواداران خودی برگزار کنند و برای تحقق این رویا از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
ورزشی**3991**9129

نظر شما