شناسهٔ خبر: 30035759 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز :

انجمن بازاریابی ایران، پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت محسوب می شود

نصر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: نوآوری بدون انجام پژوهش های جهانی در نزد دانش امکان پذیر نیست و نقش انجمن بازاریابی بین دانشگاه و صنعت به عنوان حلقه مفقوده بسیار مهم است در واقع انجمن بازاریابی ایران، به عنوان پل ارتباطی دانشگاه و صنعت محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "اصغر عسگری " ظهر امروز در آیین افتتاحیه انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه آذربایجان شرقی در هفته پژوهش اظهار کرد: امیدوارم کار و اهدافی که انجام می گیرد، بر اساس پژوهش و تحقیقات باشد چرا که تنها راه نجات مملکت حرکت در راستای پژوهش و تحقیقات علمی است.
وی به ماهیت وجود دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه مدرن قدیمی کشور است که بیش از ۷۰ سال در کشور فعالیت می کند. این دانشگاه با ۲۱ دانشکده و ۲۴ هزار نفر دانشجو که ۴۵ درصد آن ها مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی است را در خود جای داده است.همچنین نزدیک ۱۰ هزار نفر نیروی کار آماده جهت انجام کارهای تحقیقاتی در ارتباط با حل مشکلات صنایع و جامعه را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: شهر تبریز از ابتدا به عنوان شهر دانشگاه بین المللی مطرح بوده است و امیدواریم این اتفاق همچنان ادامه داشته باشد. اگر به ۸۰۰ سال قبل برگردیم دانشگاه های از جمله ربع رشیدی را می توان با افتخار یاد کرد که به عنوان دانشگاه بین المللی و به صورت اصول بازاریابی تاسیس شده بود و به ۵ زبان زنده دنیا اشنایی داشت.

عسگری با اشاره به اینکه دانشگاه فعلی تبریز رتبه چهار کشوری را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: دانشگاه تبریز در رشته های علوم پایه در رتبه۵۰۰ الی ۶۰۰ و در رتبه عمومی ۶۰۰ الی ۸۰۰ دنیا قرار گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با بیان اینکه انجمن می تواند در سه هدف دانشگاه و موسسات آموزشی نقش اصلی را داشته باشد، تصریح کرد: دانشگاه به عنوان محلی که جایگاه و تحقیق شناخته می شود، اغلب سه هدف را دنبال می کنند. یکی از آن اهداف این است که دانشگاه باید آموزش را مهارت در بطن دانشجو به عنوان نیروهای ماهر بکار گیرد، دومین هدف انجام پژوهش برای تغییرسبک زندگی در جامعه و همچنین تامین رفاه و سلامتی جامعه را در نظر بگیرد، سومین هدف نوع آوری هایی  است که دانشگاه در صنعت و جامعه ایجاد کند تا اقتصاد کشور را فعال و سطح آن را بالا ببرد.
عسگری با اشاره به اینکه بخش آموزش مستلزم توجهات ویژه بازاریابی است، ابراز کرد: بیش از 80 هزار نفر دانشجو در سایر کشور ها داریم و این آمار از بدون مرز بودن ارتباطات نشات گرفته است؛ اگر بخواهیم آموزش و جذب نیرو و دانشجو را در دنیایی که مرز ندارد به صورت خودکفا انجام دهیم، کار بسیار دشواری در پیش خواهیم داشت. تولید کننده به دنبال اهداف توسعه خود است لذا ما در بخش آموزش، نیازمند تفکر تجربی بازاریابان هستیم.
وی گفت: برخی اوقات شاهد ایراد های وارده به حوزه پژوهش های دانشگاهی هستیم اما لازم به ذکر است که دانشگاه سه وظیفه پژوهش، چاپ مقاله و کار در انجام پژوهش های جهانی در مرز های دانش را به خوبی ایفا می کند.

وی تاکید کرد: نقش انجمن های بازاریابی که باید در دانشگاه بتوانند ایفا کنند، برقراری ارتباط صنعت با نیاز جامعه به این پژوهش های دانشگاهی است. انجمن می تواند مشخص سازد که چه پژوهش هایی در منطقه و جهان مفید خواهد بود و بنابر این کارهای تحقیقاتی دانشگاه می تواند در این راستا جهت دهی کنند. بی شک نوآوری بدون انجام پژوهش های جهانی در نزد دانش امکان پذیر نیست. تمامی مقالات نیاز به چاپ دارند تا از روی آن ها نوآوری بدست بیاید.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت و تبادل دانش بین این دو در ایجاد نوآوری بسیار موثر است اما این نوآوری بدون بازاریابی علمی صحیح امکان پذیر نیست. نقش انجمن بازاریابی بین دانشگاه و صنعت به عنوان حلقه مفقوده بسیار مهم است در واقع انجمن بازاریابی ایران، پل ارتباطی دانشگاه و صنعت محسوب می شود.
وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه هیچ ارتباط سازمانی و علمی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد و گفت: اگر صنعت بخواهد به نوآوری دست یابد، بی تردید دانشگاه ها علی رغم علاقه ای که دانشجویان دارند،  قادر به ایجاد تحول در بخش صنعت هستند.
انتهای پیام/

نظر شما