شناسهٔ خبر: 30035303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای اجتماعی و فرهنگی زنان:

سیاست های موجود در حوزه زنان اجرایی شود

تهران- ایرنا- رئیس شورای اجتماعی و فرهنگی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی سیاست های ابلاغی کشور اجرا نمی شوند، خواستار اجرایی شدن سیاست های موجود در حوزه زنان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، زهرا آیت اللهی روز دوشنبه در نشست سیاستگذاری خانواده در چهل سالگی انقلاب افزود: همچنین بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت های مختلف اجرایی نشده اند؛ به عنوان نمونه راجع به سیاست های کلی خانواده برخی مصوبات ابلاغ شده اند اما اجرا نمی شوند.
رئیس شورای اجتماعی و فرهنگی زنان گفت: برخی دستگاه های اجرایی این سیاست ها را مبنا قرار نمی دهند تا برنامه اجرایی برای آنها داشته باشند.
وی به حقوق کودکان اشاره کرد و افزود: در جمهوری اسلامی سندی راجع به حقوق کودکان نداشتیم و در نهایت در سال ٧٢ که جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حقوق کودک پیوست قرار بود هر کجا خلاف قانون یا شرع عمل شد، دستگاه ها اعلام کنند اما باید گفت که از سال ٧٢ تاکنون هیچ دستگاهی فعالیت های خلاف قانون و شرع را اعلام نکرده اند.
آیت اللهی تصریح کرد: هفت تا هشت سال پیش که مرجع ملی کنوانسیون کودک راه اندازی شد، متوجه شدیم برنامه ریزی کشور در راستای اقدامات کنوانسیون حقوق کودک است.
وی افزود: یک سند اسلامی را تدوین کردیم که در شورای اجتماعی و فرهنگی زنان و خانواده به تصویب رسید؛ حدود 6 ماه روی سند ملی حقوق کودکان و نوجوانان بحث کردیم و در اسفند ماه سال گذشته در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس جمهوری و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حضور داشتند، مصوبه رسمی شد اما از فروردین تاکنون اجرایی نشده است.
رئیس شورای اجتماعی و فرهنگی زنان و خانواده گفت: البته دیدگاه های نظام درباره حقوق کودکان و زنان در منشور حقوق مسئولیت های زنان و سند ملی حقوق کودکان آمده است. همچنین نقشه مهندسی فرهنگی که ٢ سال طول کشید تصویب شود، ابلاغ شده است اما اجرا نشده است.
آیت اللهی با اشاره به مساله حجاب اظهار داشت: رهبران انقلاب اسلامی حرف های نو درباره حوزه زنان و خانواده فرموده‌اند، این سخنان نباید در حد شعار باشد باید تحقق عینی پیدا کند، باید سیاست های که داریم به خوبی اجرا شود.
وی ادامه داد: در آخرین جلسه آسیب‌های اجتماعی با حضور مقام معظم رهبری چهار آسیب جدی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی مطرح شد که ایشان تأکید داشتند باید هر 6 ماه یک بار گزارش فوق العاده ای در این زمینه ارائه شود.
وی اضافه کرد: همچنین مقام معظم رهبری روی موضوع عفاف و حجاب تأکید ویژه داشتند. معتقدم در عملکرد داخلی یک نوع وادادگی درباره مسأله حجاب وجود دارد.
آیت اللهی تصریح کرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب روی مسائل مهمی همچون حجاب و عفاف تاکید ویژه ای دارند، این مساله باید الزامی باشد زیرا قانون است و باید برای اجرای آن تلاش شود.
در پایان این نشست از کتاب سیاست خانواده در هفت فصل رونمایی شد.
اجتمام * ٧٢6٨*1834

نظر شما