شناسهٔ خبر: 30035264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کنایه جلیلی به روحانی و ظریف: باغ گلابی برجام چه شد؟

ایسنا نوشت: نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اروپا حاضر نیست برای اجرای برجام هزینه بدهد.

صاحب‌خبر -

سعید جلیلی در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه عده ای می خواهند قطر را به الگوی ملت تبدیل کنند، خاطرنشان کرد : تجارب نافرجام  اخیر باید بیان شود. آیا برجام آفتاب تابان بود؟ کسی نمی خواهد آنها را محاکمه کند اما نباید اجازه داد که اشتباهات دیده نشود. باغ گلابی برجام چه شد؟ بیان می شد برجام سند شورای امنیت است و بنای مستحکمی است. خب آمریکا کلا از برجام خارج شد ولی می گویند ما باید تعهدات خود را کامل اجرایی کنیم.

جلیلی گفت: ملت به دقت مسائل را رصد می کند. اروپا یکبار هم خروج آمریکا از برجام را محکوم نکرده و فقط ابراز تاسف می کند. در برجام آمده است که اگر یک طرف تعهدات خود را انجام نداد، طرف دیگر هم می تواند تعهدات خود را متوقف کند اما الان می گویند ایران باید تعهدات خود را انجام دهد. ۷ماه است که می خواهند کانال مالی ایجاد کنند که در برابر نفت، غذا و دارو بدهند. ولی این کانال مالی چه شد؟ چرا هزینه برجام را ملت باید بپردازد؟ اروپا حاضر نیست برای اجرای برجام هزینه بدهد.

جلیلی با بیان اینکه دفاع از حق هسته ای، دفاع از همه حقوق کشور است، افزود: اگر دشمن از حق هسته ای عبور کند، همه حقوق ما را از بین می برد. آنها اعتراف دارند که ایران بیشتر از تعهدات خود به برجام عمل کرده است در عین حال آمریکا و  اروپا می گوید باید ایران گفت و گو در سایر مسائل را باز کند.

جلیلی اظهار کرد: کشور توانمندی های فراوانی دارد از جمله نفت و گاز، ترانزیت، گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی که می شود کشور را با آن ها اداره کرد. برای استفاده از این ظرفیت ها، سوء تدبیرها باید برطرف شود. بزرگداشت شهید احمدی روشن، بزرگداشت تفکری است که می‌گوید می توان با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور  پیشرفت کرد. ظرفیت نرم افزاری انقلاب اسلامی، به ملت این اعتماد به نفس را داده است که بر مبنای ایمان می توان کارهای بزرگی کرد .

۲۱۴۲۱۴

نظر شما