شناسهٔ خبر: 30034492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

بورسیه تحصیلی سال آینده به صورت گسترده تری دنبال می شود / پرداخت 25 درصد حق منطقه جنگی فرهنگیان کارون و باوی دنبال می شود

استاندار خوزستان گفت: مردم، خیرین و سازمان های مردم نهاد نیز در آینده در طرح بورسیه تحصیلی مشارکت می کنند و بر گستردگی این طرح در استان افزوده می شود. درخواست فرهنگیان کارون و باوی برای دریافت 25 درصد حق منطقه جنگی انتظار به حقی است و برای احقاق آن یکسری مکاتبات انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی  در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز دوشنبه 26 آذرماه 97 در سالن جلسات استاندار برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان گفت: این جشن طی روزهای گذشته به صورت نمادین برگزار شد و اگر دانش آموز بازمانده از تحصیل دیگری نیز شناسایی شود شرایط حضور آن در کلاس های درس فراهم می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که هیچ کودک بازمانده از تحصیلی در استان خوزستان باقی نماند، گفت: نوآموزان پیش دبستانی نیز باید در این طرح مورد شناسایی  قرار بگیرند و بسترهای مورد نیاز برای حضور آنها در کلاس های پیش دبستانی را هموار کنیم. 

 

شریعتی گفت: انتظار هست که مناطق مختلف آموزش و پرورش در برطرف کردن مشکلات مناطق محروم و حاشیه ای همراهی بیشتری داشته باشند و به دغدغه ها و مشکلات مردم این مناطق پاسخ بدهند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان کم برخوردار خوزستانی گفت: یک هزار و 200 مدرسه در خوزستان تحت پوشش طرح بورسیه تحصیلی قرار می گیرند که بودجه این طرح نیز دریافت شده است و آموزش و پرورش باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

 

شریعتی با تاکید بر لزوم مستند سازی در طرح بورسیه تحصیلی، خاطرنشان کرد: مردم، خیرین و سازمان های مردم نهاد نیز در آینده در طرح بورسیه تحصیلی مشارکت می کنند و بر گستردگی این طرح در استان افزوده می شود و دانش آموزان کم برخوردار بیشتری تحت پوشش آن قرار می گیرند.

 

وی در عین حال با اشاره به اینکه کارون، باوی و حمیدیه قبلا جزو شهرستان اهواز بوده اند، گفت: درخواست فرهنگیان کارون و باوی برای دریافت 25 درصد حق منطقه جنگی انتظار به حقی است و برای احقاق این حق یکسری مکاتبات انجام شده است و امیدواریم این حق به فرهنگیان این شهرها داده شود.

 

شریعتی گفت: 110 میلیون تومان اعتبار برای تامین تجهیزات در مدارس شهرستان کارون اختصاص پیدا کرده است که برای توزیع آن بر اساس نیاز مدارس باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار وسایل خنک کننده و سرمایشی برای مدارس استان در سال تحصیلی آینده و نصب پنجره های دو جداره در مدارس شهرستان هایی که در معرض ریزگردها هستند نیز موافقت شده است.

 

وی همچنین گفت: برای تجهیز مدارس کاورن لازم است که مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از این مدارس این شهرستان بازدیدی داشته باشند تا کمبودها بررسی و برطرف شوند.

 

شریعتی بر لزوم توجه به آموزش دختران تاکید کرد و افزود: آموزش دختران و رفع مشکلات مدارس دخترانه از اولویت های مهم در استان است و در مجموعه استان این آمادگی وجود دارد که اعتبارات بیشتری برای حل مسائل آموزشی مربوط به دختران اختصاص پیدا کند.

 

استاندار خوزستان گفت: استانداری خوزستان تعهد می کند که به صورت رایگان لوازم التحریر و پوشاک در اختیار دانش آموزان محروم قرار دهند و در این زمینه اهتمام لازم در سطح استان خوزستان وجود دارد.

 

شریعتی با تشکر از تلاش های فرماندار کارون در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان این شهرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش در شهرستان کارون مورد توجه ویژه قرار می گیرد و در این شهرستان بیشترین اعتبار به آموزش و پرورش تخصیص پیدا می کند،  همچنین شرکت های موجود در شهرستان کارون آموزش و پرورش را از نظر زیر ساختی مورد حمایت قرار می دهند.

 

وی افزود: توجه به آموزش و پرورش جامعه را به سمت نشاط، پویایی و تکامل سوق می دهند و تمامی فرمانداران استان خوزستان باید به این مسئله توجه کنند تا نسل متفاوتی را به جامعه تحویل دهیم.

 

شریعتی خاطرنشان کرد: در حوزه پیش دبستانی نیز از نظر کمی پیشرفت بسیار خوبی وجود دارد و لازم است در حوزه های کیفی سازی در مناطق محروم و روستایی تلاش خود را افزایش دهیم.

نظر شما