شناسهٔ خبر: 30033953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نمایندگان مستعفی استان اصفهان درجلسه با امام جمعه چه گفتند؟!

نمایندگان مستعفی استان اصفهان روز گذشته با حضور در دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به ایراد سخن و دلایل استعفای خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران، روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان نوشت: حسن کامران در دیدار  نمایندگان استان اصفهان با  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان اظهار داشت: موضوع سامانه دوم آبرسانی برای ۱۴۴  شهر استان اصفهان، در حوزه پدافند غیرعامل، بسیار مهم است اما با وجود حذف ردیف های اعتباری، جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های آبرسانی و تداوم بهینه‌سازی مصرف آب در استان اصفهان غیر ممکن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه برخی از مسئولان کشوری گمان می‌کنند تبدیل کانال‌های خاکی به سیمانی بارگذاری جدید محسوب می‌شود در حالیکه این گونه نیست، در حقیقت تمامی تلاش‌های نمایندگان استان اصفهان برای برطرف شدن بحران آب در استان اصفهان بی‌نتیجه مانده است.

حجت الاسلام احمد سالک در این دیدار با بیان اینکه موضوع آب در استان اصفهان حیاتی است و منحصر در شرب نیست، تصریح کرد: انتظار می‌رفت برای آب شرب ۵ میلیون نفر در استان اصفهان و سامانه آبرسانی دوم این استان بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شد، ما تابستان سال گذشته را با سختی پشت سر گذاشته‌ایم.

با وجود وعده‌ها، تمام ردیف‌ها از بودجه آبی سال آینده اصفهان حذف شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری‌های متعددی برای مسأله آب استان اصفهان انجام شده است و تمامی فرم‌های لازم به سازمان برنامه بودجه ارسال شده و با وجود وعده‌ها، تمام ردیف‌ها از بودجه سال آینده حذف شده است.

وی اضافه کرد: آقای پورمحمدی در سازمان برنامه و بودجه گفته بود، سه سال است اجازه نداده‌ایم که بودجه‌ای برای آب به اصفهان اختصاص یابد و امسال نیز یک کاری می‌کنیم، به این معنا که ردیفی قرار نیست اختصاص یابد.

سالک بیان داشت: در دیدار با آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، تمامی جواب‌ها، «چشم» بود اما بعد از جلسه، کار خود را انجام می‌دهند و به مردم و درخواست‌های نمایندگان آنان توجه نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اثر وضعی کشوری و استانی داشت؛ بسیاری از مردم خوشحال شدند که حرکت مثبتی صورت گرفته و مردم حمایت زیادی از این حرکت داشتند و کشاورزان در خوراسگان حمایت کردند و حتی قصد برگزاری تظاهرات خیابانی داشتند اما ما گفتیم نیاز نیست.

وی با بیان اینکه حمایت مردم برای ما ایجاد وظیفه می‌کند، عنوان کرد: دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، پیغام دادند که به مجلس بیاید، ما گفته‌ایم که اگر لازم است تا جلسه‌ای با حضور افراد مؤثر تشکیل شود.

سالک ادامه داد: دولت و شورای عالی آب مصوباتی داشته است، این مصوبات اجرا نشده است و باید بر اساس قانون توزیع عادلانه آب انجام شود، ۱۳۲ مکاتبه و صورت جلسه درباره موضوع آب، در طول سال‌های اخیر انجام شده است اما کمترین توجه به این موضوع نشده است، آقای روحانی و جهانگیری وعده دادند، اما کاری انجام ندادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای چیت‌چیان، بهشت‌آباد را تعطیل کرد که منجر به استیضاح او شد، آقای اردکانی وزیر نیروی فعلی، انسانی است که دلش می‌خواهد کاری بکند اما نمی‌تواند؛ در مجلس شورای اسلامی از ایشان سئوال شد و کارت زرد دریافت کرد، به نظر من دولت یا اراده ندارد یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند که کاری انجام دهد

سالک بیان کرد: آقای نوبخت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان را تحقیر کرد، رئیس برنامه و بودجه استان نیز به نمایندگان توهین کرد اما ما پای حقوق مردم ایستاده‌ایم.

فراتر از قانون، درخواستی نداریم

سید محمدجواد ابطحی در این دیدار بیان داشت: فراتر از قانون، درخواستی نداریم چراکه رهبر انقلاب فرمودند از طریق قانون و مجلس کارها را پیگیری کنید، ما نیز کارها را به صورت قانونی در مجلس پیگیری کرده‌ایم ولی متأسفانه جو اصفهان ستیزی در مجلس ایجاد شده است.

ابطحی: هیچ کدام از مصوبات شورای عالی آب انجام نشده است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ کدام از مصوبات شورای عالی آب انجام نشده است و امسال تنها ۱۳۴ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود موجود است و با وجود بارش‌هایی که انجام شده، سدهای محلی زیادی در بالا دست احداث شده است که اجازه رسیدن آب به اصفهان را نمی‌دهد.

وی گفت: ما مستأصل شده‌ایم و درخواست دیدار با رئیس جمهور داریم، همه می‌دانند که ما نمی‌خواهیم صحنه را خالی کنیم و پای انقلاب ایستاده‌ایم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در این دیدار اظهار داشت: آقای رئیس جمهور قول احیای زاینده‌رود را دادند و از آن زمان عملاً زاینده‌رودی وجود ندارد و انتظار می‌رفت ستاد احیا زاینده‌رود همانند ارومیه شکل می‌گرفت؛ امروز دریاچه ارومیه احیا شده است و سوال اینجاست که آیا حق زاینده‌رود نیست که این رودخانه احیاء شود، رودخانه‌ای که متعلق به کل کشور و تمدن ایران اسلامی است.

مشکل قطع و کاهش فشار آب در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل قطع و کاهش فشار آب در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان افزود: امروز ۱۳۶ میلیون متر مکعب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد که ۵۰ میلیون متر آن قابل استفاده نیست و بدون شک با مشکلات زیادی در تابستان در حوزه آب شرب مواجه خواهیم بود.

وی گفت: پروژه‌های مربوط به آب، باید در پیوست شماره یک بودجه آورده شود، تا ردیف برای آن اختصاص یابد، اینکه گفته می‌شود در جدول آمده است، برای دل خوش کردن است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ستاد احیا زاینده‌رود باید تشکیل و موضوع آب شرب در بودجه لحاظ شود؛ در گذشته در ۵ متری زمین در منطقه شاهین شهر، آب برداشت می‌شد اما امروز ۲۵۰ متری آب ندارد، سوال این است که وزارت نیرو برای این وضعیت چه برنامه‌ای دارد؟

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی  در این دیدار اظهار داشت: نمایندگان استان اصفهان از طیف اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در موضوع آب حرف واحدی را بیان کردند و همگی در جلسات آب حضور داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: انتظار می‌رفت دولتی‌ها، سخن رئیس جمهور را عملی کنند، ما با وزیر نیرو دو جلسه برگزار کرده‌ایم و در این جلسات، بر روی طرح بهشت‌آباد تأکید شد چراکه این طرح مربوط به فلات مرکزی است نه استان اصفهان اما یک قدم عملی در این حوزه برداشته نشده است.

وی گفت: هر چند مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب به ضرر اصفهان است اما ما معتقد به اجرای قانون هستیم، از سوی دیگر آنچه از این مصوبات به ضرر کشاورزان بوده است انجام شده و آنچه به نفع کشاورزان بوده، انجام نشده است.

برای شرب مردم اصفهان بودجه اختصاص نیافته اما برای پروژه‌های غیرقانونی بودجه اختصاص پیدا می کند

لارگانی خاطرنشان کرد: چرا برای شرب ۵ میلیون نفر از مردم استان اصفهان بودجه اختصاص نیافته اما برای پروژه‌های غیرقانونی همچون پروژه بن – بروجن که شبانه‌روزی کار می‌شود، بودجه اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوعات ما را وادار به استعفا کرده است چراکه ما همه راه‌ها را رفته‌ایم، حتی در ابتدا به استاندار جدید اصفهان قول دادند که پروژه‌های آبی استان، ردیف‌دار شود اما همه ردیف‌ها حذف شد، ۱۰ هزار ردیف در بودجه وجود دارد که تنها ۱۶۰ ردیف مربوط به استان اصفهان است این ظلمی که است به استان اصفهان روا می‌دارند.

وی بیان کرد: بنده از روز دوشنبه با دفتر آقای لاریجانی و مشاور وی تماس گرفته‌ام که جلسه ای برگزار شود اما تا دیروز هیچ اقدامی انجام نشد، امروز صبح دفتردار آقای لاریحانی با بنده برای جلسه نیم ساعته فردا تماس گرفته است.

لارگانی دامه داد: رئیس جمهور، آقای نوبخت، معاون اول و یا آقای واعظی باید رسیدگی کنند که هیچ اقدامی انجام نشده و وقتی را به مشکلات استان اختصاص نداده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکتی هلندی به رهبر انقلاب درباره آب‌های ژرف و تأمین آب آشامیدنی تا ۸۰ سال آینده، نامه زده و برای تأمین آن قول داده است و سرمایه آن را خود تأمین می‌کند که می‌توان این پروژه را بررسی کرد.

استان اصفهان مرکز ثقل سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور است

زهرا سعیدی در این دیدار با تشکر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان مرکز ثقل سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور است و استعفای نمایندگان برای احقاق حقوق مردم انجام شد و همه ما در مقابل ادامه این حرکت مسئول هستیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه عملکرد و تعامل با کشاورزان افزود: متأسفانه مسؤولان برای حقوق کشاورز هیچ حقی قائل نیستند و برای کشاورزان، پرونده تشکیل شده است که نمایندگان استان اصفهان در صحن علنی تأثیرگذار هستند.

اصغر سلیمی در این دیدار اظهار داشت: برای پسته‌های خندان رفسنجان بودجه اختصاص یافته است؛ این تخصیص برای دشت‌های رفسنجان وجود دارد اما برای شرب مردم استان اصفهان وجود ندراد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: سه هزار هکتار از درختان شهرستان سیمیرم به دلیل بی‌آبی خشک شده است، این شهرستان خود جزو سرچشمه‌ها کارون است اما اجازه برداشت به ما داده نمی‌شود اما سایر استان‌ها بدون مجوز برداشت می کنند.

ژرژیک آبراهامیان در این دیدار اظهار داشت: فعال شدن بعضی گسل‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد که اگر کنترل نشود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ از سوی دیگر نگرانی وجود دارد که می‌گویند توهم است، ظاهراً برخی قصد دارند ما را در بازی قرار دهند که در موضوع آب قیام از اصفهان شروع شود.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه باید در مقابل برنامه دشمنان برای بهره‌برداری از انتقادات نمایندگان آگاه بود، افزود: باید تکبری که در دولت مردان دیده شده است، شکسته شود.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در این دیدار اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند مسأله آب را نباید داغ کرد و ما نمایندگان مجلس، عقلانی و منطقی کار کردیم، ۲ تا ۳ سال است که تحمل کرده‌ایم و پس از این همه انتظار، جواب ما این است که بودجه حذف شود.

می خواهیم صدای نمایندگان مردم به دولتمردان برسد

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در موضوع تأمین آب استان اصفهان افزود: به مطالبه و مسأله نخست استان اصفهان که همان آب است، اهانت شده و ما با استعفای خود می‌خواهیم صدای نمایندگان مردم به دولتمردان برسد.

شنیدن شدن صدای واحد از نمایندگان استان اصفهان، رعایت عدالت در اختصاص بودجه برای همه استان‌ها، اختصاص بودجه اصفهان به موضوع آب، عملکرد نامناسب بخش‌های پژوهشی دولت در برخورد با مسأله بحران آب و زاینده‌رود و اجرای سیاست‌های غلط آبی در سال‌های اخیر از جمله موضوعاتی است که توسط نمایندگان مستعفی استان اصفهان در این جلسه مطرح شد.

با اتمام دیدار نمایندگان مستعفی استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با امام جمعه اصفهان، جلسه مجمع نمایندگان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برگزار شد و تعدادی از نمایندگان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت الله طباطبایی‌نژاد اقامه کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما