شناسهٔ خبر: 30033949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کردستان دستگیر شد

R7848/P1377/S6,66/CT12

رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش‌پور اظهار داشت: در پی مراجعه و ارائه شکوائیه یکی از شهروندان در خصوص هتک حیثیت وی در شبکه‌ اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل‌ شد و پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام‌شده عامل انتشار تصاویر که از اقوام شاکی بود شناسایی و ضمن کسب دستور قضایی، به پلیس فتا سنندج احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: متهم که مرد جوانی بود، در تحقیقات مقدماتی هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار کرد ولی پس از مواجه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، در نهایت به جرم خود اعتراف کرد و گفت شاکی دختردایی من است و انگیزه خاصی از انتشار تصاویرش نداشتم و بیشتر جنبه سرگرمی و شوخی بود که اقدام به انتشار تصاویر وی کردم.

وی از تحویل متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده‌اش به مراجع قضایی خبر داد و افزود: عدم رعایت حیطه‌بندی در خصوص نگهداری از اطلاعات محرمانه و شخصی نظیر تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

سرهنگ دانش‌پور به کاربران توصیه کرد: حتماً فایل‌های شخصی و خصوصی خود را بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره نمایند و برای این فایل‌ها نیز در حافظه رایانه پسوردگذاری کنند ضمن آن‌که به ‌هیچ‌ عنوان این حافظه‌های جانبی را در دسترس دیگران قرار ندهند.

وی یادآور شد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت موارد ساده امنیتی می‌توانند مانع ورود و دست‌اندازی دیگران به حریم خصوصی خود شوند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ش

نظر شما