شناسهٔ خبر: 30033941 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه‌های جدید گمرک ایران/ تعرفه‌ها باید منطقی باشد

میر اشرفی گفت: گمرک ایران از ماخذ تعرفه‌های بالا و پایین حمایت نمی‌کند، تعرفه‌ها در گمرک باید منطقی باشد،

صاحب‌خبر -

برنامه‌های جدید گمرک ایران/ تعرفه‌ها باید منطقی باشدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگار جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گمرک ایران، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران با اشاره به  سیاست های گمرک در خصوص کاهش و یا افزایش تعرفه های گمرکی، گفت: اگر نگاه اقتصادی را بخواهیم، باید بدانیم تعرفه ها همیشه باید منطقی باشند و افزایش غیرمنطقی تعرفه ها یعنی اینکه برای تجارت غیررسمی ایجاد انگیزه کنیم و به تخلفات دامن زده شود.

رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: وزارت اقتصاد قائل به منطقی کردن تعرفه ها است و بحث کاهش و یا افزایش تعرفه های گمرکی مطرح نیست. اعتقاد بر این است که تعرفه ها باید منطقی باشد و اگر ما در کالایی تولید نداریم ولی نیاز جامعه است،‌ تعرفه بالا به معنای رونق تخلف و تجارت غیرقانونی است.

میراشرفی تصریح کرد: گمرک همیشه نه از ماخذ بالای تعرفه حمایت می کند و نه از ماخذ پایین و به دنبال منطقی سازی تعرفه ها است. در منطقی بودن تعرفه ها حقوق مصرف کننده ها رعایت می شود. از اهداف تعرفه گذاری غیر از مباحث حمایت از تولیدات داخلی، موضوع کسب درآمد برای دولت نیز مطرح است.

وی ادامه داد: بعد از نفت و مالیات، گمرک درآمد سوم کشور را دارد و در کنار مالیات جزو درآمدهای درون زای کشور محسوب می شود، برخلاف نفت که درآمد برون زا محسوب می شود. بنابراین باید تکالیف بودجه ای را عمل کنیم.

انتهای پیام/

سیاست های گمرک در جهت کاهش یا افزایش تعرفه های گمرکی

برچسب‌ها:

نظر شما