شناسهٔ خبر: 30033803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

توصیه نماینده مجلس درباره برخورد با گرانفروشی

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود که خرده فروشان در بحث نظارت بر گرانفروشی مورد برخورد قرار می‌گیرند و این در حالی است که باید ریشه خشکانده شود و نه عامل دست چندم که کالا را گران می‌خرد و مجبور است گران هم بفروشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گرانی‌های موجود در بازار گفت: ما امروز در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و همه دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و همچنین قوه قضائیه باید فعال‌تر از هر زمان دیگری بر اوضاع بازار نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه تعدادی از افراد در کشور هستند که به جای اینکه به کشور کمک کنند، به دنبال سوءاستفاده‌های خود هستند که آن را هم دیدیم.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجهیم این است که سامانه‌ای وجود ندارد که میزان کالا‌های وارداتی به کشور و همچنین کالا‌های تولیدی در آن ثبت شده و مشخص باشد که چه میزان کالا تولید و یا به کشور وارد شده و چه سرنوشتی پیدا کرده است.

نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: ما در همین شرایط اقتصادی دیدیم کالا‌هایی که پیش از افزایش قیمت دلار خریداری شده بودند و با قیمت دلار ۱۸ هزار تومان در بازار به فروش رساندند و این در صورتی بود که حق نداشتند کالایی که با قیمت مشخص ارز خریداری کرده بودند، با قیمت روز بفروشند و حتی ما شاهد بودیم که در دوران افزایش قیمت دلار افرادی با ارز دولتی کالا به کشور وارد کردند و با قیمت ارز آزاد به فروش رساندند.

وی افزود: به خاطر نبود این سامانه امروز معلوم نیست تاجری کالای خود را با ارز چند تومانی وارد کرده؟ کالای خود را چکار کرده؟ (فروخته یا انبار کرده؟) و با چه قیمتی به فروش رسانده مشخص نیست و لازم است سامانه‌ای به این منظور تشکیل شود و تمام این اطلاعات به رزو در آن به ثبت برسد تا دولت برنامه خود را در رابطه با صادرات و واردات بهتر بداند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت امروز باعث شده تا مردم ما نسبت به بازار بی اعتماد شوند و بعضی از بازاریان شرایط روز کشور را درک نمی‌کنند و این باعث شده تا مشکلاتی برای مملکت و مردم از این طریق ایجاد شود.

نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی باید کنترل و نظارت خود را بر بازار بیشتر و این نظارت را به روز کنند و اعتماد مردم را جلب کنند و مانع از این شوند که بیش از این به مردم از لحاظ اقتصادی فشار وارد شود.

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود که خرده فروشان در بحث نظارت بر گرانفروشی مورد برخورد قرار می‌گیرند و این در حالی است که باید ریشه خشکانده شود و نه عامل دست چندم که کالا را گران می‌خرد و مجبور است گران هم بفروشد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نهاد‌های نظارتی و قوه قضائیه باید با عواملی که باعث تشنج در بازار می‌شوند و مشکلاتی به وجود می‌آورند برخورد کنند و در این شرایط حساس اقتصادی هر کس که بخواهد برخلاف قانون و شرع کاری انجام دهد، جرمش کمتر از کسانی که علیه مملکت قیام می‌کنند نیست و باید با آن‌ها برخورد شود و با عنوان خیانتکار باید شناخته و با آن‌ها برخورد شود.

نظر شما